شناسهٔ خبر: 14918931 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت هفت مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در کشور

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل خرید و فروش محصولات کشاورزی سازمان مرکز تعاون روستایی گفت: هم اکنون هفت مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در کشور فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس سیاح روز شنبه در آیین افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: راه اندازی 24 مرکز عرضه محصولات کشاورزی دیگر از سیاست های این سازمان در دولت یازدهم است.
به گفته وی، راه اندازی مراکز فروش محصولات کشاورزی در راستای ایجاد زنجیره های ارزش افزوده محصولات کشاورزی است که دست واسطه ها در خرید و فروش محصولات کشاورزی را کوتاه می کند.
وی با اشاره به این که خام فروشی و خرید خام محصولات کشاورزی از چرخه فعالیت این سازمان خارج شده است، افزود: فعالیت این سازمان از سه مرحله کاشت، داشت و برداشت فراتر رفته است.
سیاح اظهار کرد: هم اکنون مرحله فرآوری و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به برنامه های این سازمان اضافه شده است.
سرپرست تعاون روستایی چهارمحال وبختیاری نیز در آیین افزود: با راه اندازی مراکز عرضه محصولات کشاورزی از ضرر تولید کنندگان می کاهد.
جان محمد الله یاری افزود: هم اکنون 55 تعاونی روستایی در استان فعال است که از این تعداد 14تعاونی خاص زنان و 28 تعاونی تولید یکپارچه سازی اراضی کشاورزی است.
وی ظرفیت انبارهای این سازمان در استان را 45 هزار تن اعلام کرد.
بزرگترین مرکز دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان با همت استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، همیاری شهرداریهای استان چهارمحال وبختیاری و با سرمایه گذاری سه میلیارد ریالی اتحادیه تعاون روستایی استان شامل؛ ساختمان هایپر، غرفه و انبارهای محصولات کشاورزی افتتاح شد.
7360/6021

نظر شما