شناسهٔ خبر: 14918755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آلبوم برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان منتشر می‌شود

روابط عمومی دفتر موسی

بهرام جمالی - مدیرعامل انجمن موسیقی - از انتشار آلبوم برگزیدگان دوره‌های قبل بخش موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان در مراسم اختتامیه این دوره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان، بهرام جمالی -  مدیر عامل انجمن موسیقی ایران - گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در دوره‌ جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران به آن توجه شده، بحث نگهداری و حمایت و هدایت برگزیده‌های جشنواره‌ ملی موسیقی جوان است.

او ادامه داد: هدف این جشنواره کشف استعدادهای موسیقی کشور است؛ اما متأسفانه تا کنون برنامه‌ای که این جوان‌ها را به شکل آموزشی، اجرایی و حرفه‌ای هدایت کند، وجود نداشته است. از این رو ما در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از برگزیدگان هستیم، به‌طوری که برنامه‌ای با سه سطح اجرایی، آموزش مستمر، اجرای صحنه‌ای و تولید آلبوم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که در راستای حمایت از استعدادهای جوان موسیقی کشور برای اولین‌بار آن را اجرا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه‌ موسیقی کلاسیک و نواحی برنامه‌هایی داریم که به‌تدریج آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره میزان مشارکت جوانان در دهمین جشنواره‌ ملی موسیقی جوان، گفت: میزان مشارکت جوانان در این دوره تغییر قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته که این خود نقطه‌ قوتی است و به ما نشان می‌دهد که میزان مشارکت جوانان در این جشنواره بیشتر و جدی‌تر شده، البته بیشترین مشارکت به بخش موسیقی نواحی مربوط است.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۷ تا ۲۴ شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

قرار بود این جشنواره ساعت ۹ صبح با اجرای بخش ویژه موسیقی دستگاهی در تالار رودکی آغاز شود که به‌دلیل همزمانی با مراسم خاکسپاری مرحوم استاد داوود رشیدی، برنامه جشنواره از ساعت ۱۰:۳۰ شروع خواهد شد.

در اولین روز جشنواره موسیقی جوان، طبق برنامه زمان‌بندی نوازندگان و خوانندگان در بخش ویژه موسیقی دستگاهی در حضور داوران این بخش شامل حسین علیزاده، مهدی آذرسینا، علی‌اکبر شکارچی، مجید کیانی، مینا افتاده، عبدالنقی افشارنیا، محمدعلی کیانی‌نژاد، داریوش پیرنیاکان، علی‌اصغر شاه‌زیدی و نصرالله ناصح‌پور به اجرا می‌پردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما