شناسهٔ خبر: 14918632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در زنجان:

۲۵۰ پژوهش کاربردی دانشگاهی در حوزه محیط زیست انجام شده است

R41375/P1357

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه بیش از ۲۵۰ پژوهش کاربردی دانشگاهی در حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: برای ۷۰ مورد از این پژوهش‌ها بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مهناز مظاهری امروز  در حاشیه نهمین کنفرانس آموزش شیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایطی نیستیم که بتوانیم بنیانگذاری پژوهش جدید را انجام دهیم و باید به دنبال پژوهش‌هایی باشیم که مشکلات ما را در حوزه محیط زیست برطرف کند.

وی ابراز کرد: به عنوان مثال اگر خوزستان در فصل باران 5 تا 6 هزار نفر را روانه بیمارستانها می‌کند ما باید به دنبال پِژوهش‌های کاربردی برای مشخص شدن دلایل این اتفاق باشیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه انجام پژوهش‌های کاربردی مورد تأکید رئیس این سازمان بوده و انجام این نوع پژوهش‌ها به دانشگاهها ابلاغ شده است گفت: دانشگاهها برای برطرف شدن مشکلات حوزه محیط زیست پروژه‌های تحقیقاتی خود را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری بیش از 196 محقق و استاد کشور در ارتباط با پژوهش‌های کاربردی ابراز کرد: در 11 استان کشور تاکنون نشست‌هایی که داشتیم بیش از 250 پروژه تحقیقاتی کاربردی با اولویت‌های تعیین شده ارائه شده است که با غربلگری انجام شده بیش از 70 میلیارد ریال برای 70 پروژه تحقیقاتی هزینه شده است.

مظاهری بیان کرد: در آموزش هم قدم‌های خوبی با همکاری آموزش و پرورش برداشته داشته و موضوع محیط زیست در 33 کتاب درسی از جمله شیمی، فنی و حرفه‌ای، استان شناسی و سایر موارد وارد شده و در کوله‌پشتی بچه‌ها قرار دارد.

وی مهم‌ترین عناوین پژوهش‌های کاربردی را در زمینه حیات وحش، تنوع زیستی، گرد و غبار، آب، آمایش سرزمین، توان اکولوژیک، توان زیستی و توسعه پایدار اقتصاد محیط زیست بوده عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما