شناسهٔ خبر: 14918276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز:

ورودی‌های شیراز تا سال 96 ساماندهی می‌شود

نمایندگی فارس

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز گفت: ورودی‌های مختلف شیراز تا سال آینده ساماندهی و زیباسازی و نصب المان‌های آنها انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا محمدیان شنبه ششم شهریور در جمع خبرنگاران گفت: ورودی‌های یک شهر، از جنبه‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و شیراز هم به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و یک مرکز گردشگری، باید به شکلی ویژه به زیبایی‌های شهر توجه کند.

او گفت: ورودی شمال غرب شیراز با اجرای زیرگذر گلستان ساماندهی می‌شود. این زیرگذر از محل ورودی اول شهرک گلستان تا محل فعلی پلیس راه به طول 2 کیلومتر ادامه دارد و دارای سه لوپ برگشت جهت روان‌سازی ترافیک ورودی دوم شهرک گلستان و مسیر ایستگاه راه آهن است.

محمدیان با بیان اینکه عملیات اجرایی این زیرگذر تا پایان امسال تمام می‌شود، گفت: زیبایی این محور با بدنه‌سازی و نورپردازی زیرگذر همچنین احداث پارک انتظار (از شهرک گلستان تا تقاطع جهاد) تأمین خواهد شد.

وی افزود: بخش دیگر عملیات ساماندهی ورودی شمال غرب به آزادسازی و بهسازی مسیر پلیس راه شیراز تا منطقه گویم منجر می‌شود که تاکنون آزادسازی و بهسازی بخشی از مسیر انجام شده، اما عقب نشینی واحدهای تجاری شهرک گویم بیش از 80 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

محمدیان اعتقاد دارد که اجرای کامل ساماندهی ورودی شمالغرب شیراز نیازمند مشارکت شهروندان با استفاده از بسته‌های تشویقی پیش‌بینی شده توسط شهرداری شیراز، است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان این مطلب که شورای چهارم بر ساماندهی و زیباسازی محورهای ورودی شهر تأکید ویژه داشته است، از آغاز عملیات احیا و مرمت بنای دروازه قرآن تا پایان سال جاری خبر داد.

وی گفت: براساس پیگیری‌های شورا مبنی بر تقویت نقاط گردشگری شیراز، دروازه قدیمی قرآن به عنوان نماد ورودی اصلی و تاریخی این شهر بهسازی و مرمت می‌شود. در محل تقاطع اکبرآباد نیز المان‌های گردشگری شامل نمادهایی از سعدی، سروناز و ... اجرا می‌شود.

محمدیان همچنین از تکمیل پروژه ورودی شیراز در محدوده جاده بوشهر خبر داد و گفت: این ورودی شامل احداث یادمان شهدا، پل طبیعت، نصب آب نما و فضای سبز و نورپردازی است که تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: ضلع جنوبی این ورودی نقطه شروع پارک 200 هکتاری چنار راهدار است که 15 هکتار آن در قالب فاز اول تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما