شناسهٔ خبر: 14917320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

شناساندن ظرفیت‌های فرهنگ بومی به رونق گردشگری کمک می‌کند

نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: معرفی و شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های بومی و فرهنگی هر منطقه می تواند به رونق صنعت گردشگری کشور کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اسدالله رازانی در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهارکرد: کشور ما از معدود کشورهایی است که تاریخ خیلی طولانی داریم و پیوستگی فرهنگیمان را حفظ کرده‌ایم.

وی افزود: با وجود هجوم های سنگین و ویران کننده در طول تاریخ، کشور ما پیوستگی فرهنگی خود را از جمله در زبان حفظ کرده است.

رازانی تصریح کرد: این یک موقعیت ممتاز در کشور ماست که آیین ها و رسم هایمان فرهنگ بسیار غنی ما را شکل داده و فرهنگ چیزی است که رفتار مردم یک منطقه را با سایر نقاط دنیا متمایز می کند.

وی ادامه داد: آشپزی ما بخشی از فرهنگ ماست که با هنر عجین شده و ما امروز در کنار آشپزی هنرنمایی گروه‌های هلپرکه و موسیقی را می بینیم که به این مساله تنوع بخشیده است.

رازانی تاکید کرد: این فرهنگ می تواند بر رونق گردشگری و اقتصاد کشور تاثیر بگذارد و تشکیل چنین جشنواره هایی راهی است برای نشان دادن توانایی ها و فرهنگ ما که به خوبی برای دیگران معرفی شود.

استاندار کرمانشاه در خاتمه ابراز امیدواری کرد، در آینده شاهد برگزاری برنامه های با شکوهتر و بزرگتری در کرمانشاه باشیم.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز اظهارکرد: استان کرمانشاه این جشنواره را به نحو شایسته ای برگزار کرده که جا دارد از مسئولین و دست اندرکارن برگزاری آن تقدیر ویژه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت و همت استانهای کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان در ارایه ظرفیت های سفره ایرانی جای تقدیر دارد که توانستند با بهترین شکل ما را به سیاست‌های این برنامه نزدیک کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: سفره ایرانی مرهون مواهب طبیعی، الهی و آسمانی و حاصل زحمت کشان عرصه تولید است که در نهایت در سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری تجلی می یابد.

رحمانی موحد ابراز امیدواری کرد: در مراحل بعدی برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری بتوان از ظرفیت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای پیشبرد اهداف جشنواره استفاده شود.

 جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز با تقدیر از حضور تاثیرگذار استان های همدان، ایلام و کردستان در این جشنواره اظهارکرد: شرایط برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری و استقبال کم نظیر مردم کرمانشاه از این جشنواره نشان داد که در این حوزه ظرفیت میزبانی و برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی را در کرمانشاه داریم.

وی همکاری و همراهی سایر استان ها را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: خدا را شاکریم که با زحمات شبانه روزی دست اندرکاران جشنواره توانستیم به نحو شایسته ای که با استقبال مردم همرا بود، میزبان این جشنواره منطقه ای باشیم.

بالایی ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره‌هایی در این سطح می‌تواند به رونق گردشگری استان و غرب کشور کمک کند.

در این جشنواره برگزیدگان هر استان برای معرفی به جشنواره کشوری " سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری " معرفی شدند.

در پخش آشپزهای نمونه بتول نقدی از ایلام، صفورا صفدری منش از همدان، مهران یار الهی از کردستان و محمد حسین صابری نژاد از کرمانشاه برگزیدگان جشنواره بودند که موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

هتل رستوران الماس همدان، شیرینی و شورینی باران کردستان، اقامتگاه بومگردی ساتیاری کرمانشاه و سفره خانه سنتی پدیده ایلام برگزیدگان بخش رستوران های برتر شده و موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

رستوران های دهکده کردستان، باغچه مینو و کامبادن کرمانشاه، هتل بین المللی باباطاهر همدان و رستوران سعید ایلام نیز موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی هیات داوران شدند.

غذاهای برتر هر استان نیز به این ترتیب معرفی شدند: "دنده کباب" کرمانشاه، "یکاوه" کردستان ،"خورش خورفه" ایلام و "کباب سرداشی" همدان.

برچسب‌ها:

نظر شما