شناسهٔ خبر: 1491706 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

بازي‌هاي آسيايي2014 - اينچئون دانشور در دوچرخه طلا گرفت، شادي در روئينگ تك نفره قهرمان شد

صاحب‌خبر -

محمد دانشور چهارمين مدال طلاي ايران را در بازي‌هاي آسيايي 2014 كسب كرد.
دانشور در فينال رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري كايرين با غلبه بر تمامي رقباي خود مدال طلاي اين رشته را از آن خود كرد.
نمايندگان مالزي و ژاپن دوم و سوم شدند.
شادي در روئينگ يك نفره طلا گرفت
محسن شادي هم در رقابت‌هاي روئينگ تك نفره در بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون، مدال طلاي اين رشته را برگردن آويخت.
محسن شادي در آخرين روز اين رقابت‌ها در مسابقات روئينگ تك نفره سنگين وزن موفق به كسب مدال طلا شد.
وي در فينال اين رقابت، حريفان خود از هندوستان، ازبكستان، كره جنوبي، اندونزي و قزاقستان را با ركورد 7 دقيقه و 5 ثانيه و 66 صدم ثانيه پشت سر گذاشت و به عنوان قهرماني رسيد.
در اين رشته قايقرانان كشورهاي كره جنوبي و هندوستان به ترتيب برسكوي دوم و سوم ايستادند.

اين سومين مدال طلاي كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي كره جنوبي است.
تيم روئينگ دو نفره ايران به مدال برنز رسيد
تيم قايقراني روئينگ دو نفره مردان ايران هم موفق به كسب مدال برنز شد.
اين تيم با تركيب سيد مجتبي شجاعي و امير رهنما در رقابت‌هاي روئينگ دو نفره با زمان 6 دقيقه و 33 ثانيه و 22 صدم ثانيه در جايگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را تصاحب كرد.
در اين مسابقه كه با حضور تيم‌هايي از كره جنوبي، چين تايپه، قزاقستان، چين و هند برگزار شد تيم چين در جايگاه نخست ايستاد و چين تايپه دوم شد.
مدال برنز به سولماز عباسي رسيد
سولماز عباسي در روئينگ تك نفره بانوان به مدال برنز بسنده كرد.
عباسي در اين رقابت، ركورد 8 دقيقه و 10 ثانيه و 53 صدم ثانيه را ثبت كرد تا بعد از نمايندگان كشورهاي كره جنوبي و هنك‌كنگ در رتبه سوم قرار گيرد.

حضور وزير ورزش ايران در اينچئون كره جنوبي
وزير ورزش و جوانان براي حضور در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2014 وارد شهر اينچئون كره جنوبي شد.
محمد گودرزي صبح ديروز (جمعه) و پس از گذشت هفت روز از آغاز بازي‌هاي آسيايي به كره جنوبي سفر كرد.
كيومرث هاشمي و شاهرخ شهنازي رئيس و دبيركل كميته ملي المپيك ايران و نصرالله سجادي معاون توسعه ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزير ورزش و جوانان هنگام ورود گودرزي به اينچئون از وي استقبال كردند.
قرار است وزير ورزش تا روز دهم مهر در كنار ورزشكاران ايراني بماند و از نزديك مسابقات را زير نظر داشته باشد.
رحيمي و حسين خاني حريفان خود را شناختند
حسن رحيمي و مصطفي حسين خاني آزادكاران وزن‌هاي 57 و 70 كيلوگرم تيم ملي ايران حريفان خود را شناختند.
مراسم وزن كشي وزن‌هاي 57 و 70 كيلوگرم روز گذشته برگزار شد.

حسن رحيمي دارنده مدال طلاي پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني سال 2013 بوداپست مجارستان و مدال برنز رقابت‌هاي سال 2014 تاشكند ازبكستان در وزن 57 كيلوگرم در دور اول با حريفي از قرقيزستان روبرو مي‌شود و در صورت پيروزي در دور دوم با برنده نمايندگان كره جنوبي و چين مبارزه خواهد كرد.
مصطفي حسين خاني آزاد كار وزن 70 كيلوگرم كه به دليل آسيب ديدگي نتوانست نتايج خوبي را در رقابت‌هاي قهرماني سال 2014 تاشكند ازبكستان كسب كند در رقابت‌هاي اين وزن در بازيهاي آسيايي در دور اول با نماينده هند مبارزه مي‌كند و در دور بعد با برنده كشتي گيران ژاپن و سوريه پيكار خواهد كرد.
حسين خاني هم مدال طلاي رقابت‌هاي كشتي آزاد سال 2014 قزاقستان را در كارنامه دارد.
آزادكاران ايران در وزن‌هاي 57 و 70 كيلوگرم از نظر وزني مشكل نداشتند.
رقابتهاي كشتي آزاد بازيهاي آسيايي از 5 تا 7 مهر ماه در سالن دو وون اينچئون برگزار مي‌شود.
هند دومين قرباني تيم ملي واليبال در بازي‌هاي آسيايي
تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه خود در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون موفق به شكست هند نايب قهرمان جام كنفدراسيون آسيا شد.
تيم ملي واليبال ايران ديروز (جمعه) در دومين مسابقه خود در مسابقات واليبال هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2014 كره جنوبي به مصاف هند رفت.

ملي پوشان ايران كه در نخستين مسابقه هنگ كنگ را سه بر صفر شكست داده بودند، در اين مسابقه نيز هند را در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 18 از پيش رو برداشتند تا شش امتيازي شوند.
اسلوبودان كواچ در اين ديدار نيز از بازيكنان غير اصلي ايران به عنوان تركيب آغاز‌كننده استفاده كرد كه اكثر آنان در مسابقات قهرماني جهان ذخيره بودند. ميلاد عبادي پور، مهدي مهدوي، پوريا فياضي، عادل غلامي، فرهاد ظريف، آرمين تشكري و شهرام محمودي بازيكنان شروع‌كننده ايران در اين مسابقه بودند. سعيد معروف كاپيتان و پاسور اول تيم ملي واليبال ايران نيز در ست سوم اين مسابقه به ميدان آمد.
تيم ملي واليبال هند كه در مرحله نيمه نهايي جام كنفدراسيون واليبال آسيا با خوش اقبالي تيم ملي ب واليبال ايران را شكست داده بود و راهي ديدار نهايي شده بود، در اين مسابقه برابر ذخيره‌هاي ايران سه بر صفر مغلوب شد.
تيم ملي واليبال ايران امروز در سومين مسابقه خود به مصاف مالديو مي‌رود.
نواب نصير شلال حذف شد
نواب نصير شلال وزنه بردار دسته 105 كيلوگرم بعد از آنكه نتوانست در حركات دو ضرب خود وزنه‌اي را بالاي سرببرد در كمال ناباوري از دور رقابت‌ها حذف شد.
نواب نصير شلال دارنده مدال نقره المپيك لندن در حركات يك ضرب خود ابتدا وزنه‌هاي 176 و 181 كيلوگرم را بالاي سربرد اما در حركت سوم خود نتوانست وزنه 184 كيلوگرمي را بالاي سرببرد.
وي در نخستين حركت دو ضرب خود وزنه 217 كيلوگرمي را نتوانست بالاي سرببرد و كادر فني در حركت دوم او وزنه را دو كيلوگرم افزايش دادند كه متاسفانه نصيرشلال دو مرتبه از بالاي سربردن وزنه 219 كيلوگرم ناكام ماند تا بدين ترتيب يكي از وزنه برداراني كه از ابتدا كادر فني اميد فراواني به وي داشتند در كمال ناباوري از دور رقابت‌ها حذف شود.

فرنگي كاران راهي كره جنوبي شدند
تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ايران براي حضور در بازي‌هاي آسيايي اينچئون پنج شنبه شب راهي كره جنوبي شدند.
فرنگي كاران صبح روز پنجشنبه آخرين تمرين خود را كه اختصاص به مرور فن سبك داشت در محل خانه كشتي و زير نظر كادر فني برگزار كردند.
همچنين با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي افشين بيابانگرد دارنده مدال برنز رقابت‌هاي جهاني ازبكستان در وزن 71 كيلوگرم به دليل انصراف اميد نوروزي از حضور در بازي‌هاي آسيايي راهي اينچئون شد.
بيابانگرد براي رسيدن به وزن قانوني (66 كيلوگرم) در اين مسابقات نياز به كم كردن كيلوهاي زيادي دارد.
تيم ايران در اين رقابت‌ها در وزن 59 كيلوگرم به دليل اعلام شوراي المپيك آسيا در مورد برگزاري رقابت‌ها در هفت وزن نماينده‌اي ندارد و افشين بيابانگرد، سعيد عبد ولي، پيام بويري، حبيب‌الله اخلاقي، مجتبي كريم فر، مهدي علياري و بشيرباباجان زاده ملي پوشان ايران در بازي‌هاي آسيايي هستند.
حسن بابك مدير تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي، احد پازاج سرمربي، ناصر نوربخش و مهدي محمدي، مربيان و حسن رنگرز سرپرست تيم اعزامي به اين رقابت‌ها هستند.
رقابت‌هاي كشتي فرنگي بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون روزهاي 8 و 9 مهرماه در سالن دو وون برگزار مي‌شود.
نخستين تمرين ملي پوشان كشتي آزاد برگزار شد
نخستين تمرين تيم ملي كشتي آزاد ايران در اينچئون كره جنوبي زير نظر كادر فني برگزار شد.
تيم ملي كشتي آزاد كشورمان متشكل از حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، مصطفي حسين خاني، عزت‌الله اكبري، ميثم مصطفي جوكار، رضا يزداني و پرويز هادي روز پنجشنبه نخستين تمرين خود را در دهكده بازي‌ها انجام داد.
ملي پوشان كشتي آزاد ايران سه شنبه شب به كره اعزام شدند.
ژاپن هم مقابل بسكتبال ايران حرفي براي گفتن نداشت
تيم ملي بسكتبال ايران در سومين مسابقه خود در بازي‌هاي آسيايي 2014 مقابل ژاپن به پيروزي رسيد.
تيم ملي ايران در نخستين مسابقه خود در گروه G مرحله يك چهارم نهايي با نتيجه 82 بر 59 از سد ژاپن گذشت.
تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي اين مسابقات نيز تيم‌هاي هند و فيليپين را شكست داده بود.
صعود رويايي تيم ملي هندبال ايران به نيمه نهايي
تيم ملي هندبال ايران با برتري 26 بر 21مقابل عربستان و درحاليكه كمتر كسي براي اين تيم شانس قائل بود، راهي مرحله نيمه نهايي بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون شد.
تيم ملي هندبال ايران كه دو ديدار نخست خود در مرحله دوم بازيهاي آسيايي را برابر عمان و كره جنوبي با شكست پشت سرگذاشته بود در حالي بازي خود مقابل عربستان را آغاز كرد كه با توجه به نتايج ديگر ديدارهاي گروه مي‌توانست با كسب پيروزي با اختلاف بيش از دو گل راهي مرحله نيمه نهايي شود.
هرچند عربستان اين ديدار را بهتر آغاز كرد اما در ادامه ايران با ميدان‌داري محمدرضا رجبي و پخش مناسب از سوي احسان ابوميرزايي و گلزني‌هاي مهرداد صمصامي نيمه نخست را 12 بر 11 پيروز شد.
در نيمه دوم ملي‌پوشان كشورمان كه شرايط را براي پيروزي فراهم مي‌ديدند با انگيره بيشتري وارد ميدان شده تا خود را به جمع چهار تيم برسانند.
واكنش‌هاي محسن باباسفري كه بارها مانع گلزني بازيكنان حريف شد شانس برتري ايران را افزايش داد تا در نهايت در پايان 60 دقيقه تلاش، تيم كشورمان به برتري 26بر 21 دست يافته و راهي نيمه نهايي شود.
سيدعليرضا موسوي در چهار دقيقه مانده به پايان از زمين اخراج شد تا كار ايران دشوار شود اما اين مساله تاثيري در پيروزي تيم كشورمان نداشت.
كره جنوبي با 9 امتياز و ايران با 3 امتياز و تفاضل بهتر نسبت به عربستان و عمان خود را به جمع چهار تيم بتر رساندند.
تيم ايران در مرحله نيمه نهايي روز يكشنبه به مصاف تيم ملي قطر خواهد رفت.
مولايي به دليل مصدوميت از ادامه رقابت‌ها انصراف داد
بهادر مولايي وزنه بردار دسته فوق سنگين تيم ملي ايران به دليل تشديد آسيب ديدگي پا از ادامه رقابت‌هاي وزنه‌برداري بازي‌هاي آسيايي انصراف داد.
بهادر مولايي كه در جريان ركوردگيري پيش از اعزام به بازي‌هاي آسيايي از ناحيه رباط صليبي پا به شدت آسيب ديده بود در حركت يك ضرب دسته به علاوه 105 كيلوگرم در بلند كردن وزنه‌هاي 170 و 177 كيلوگرم خيلي خوب عمل كرد اما در حركت سوم نتوانست وزنه 183 كيلوگرمي را بالاي سرببرد.
وي در حركات دو ضرب هم وزنه 210 كيلوگرمي را در ابتدا انتخاب كرده بود كه متاسفانه به دليل تشديد آسيب ديدگي پا از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.

نظر شما