شناسهٔ خبر: 14916754 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور وزیر ارشاد

بیست و سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوان در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بیست و سومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان روز دوشنبه 15 شهریور با حضور وزیر ارشاد و 176 هنرمند جوان کشور در سنندج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام رحیم جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه هنرهای تجسمی است.

وی افزود: همین توانمندی استان موجب شد که برای نخستین بار میزبانی جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان کشور در بیست و سومین دوره به استان کردستان واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: این جشنواره مختص هنرمندان جوان 15 تا 25 سال است و خوشبختانه در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، بیش از 2 هزار و 763 اثر از 719 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

جعفری افزود: برای مرحله نهایی نیز 173 هنرمند جوان متشکل از 97 آقا و 76 خانم انتخاب شده‌اند که از این تعداد 11 نفر از هنرمندان جوان کردستان هستند.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: این جشنواره در 9 رشته هنری برگزار می‌شود و پذیرش مهمانان از روز یکشنبه چهاردهم شهریور آغاز خواهد شد و مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دوشنبه پانزدهم شهریور برگزار می‌شود.

جعفری افزود: داوری چهار هنرمند شاخص کردستانی در چهار بخش این جشنواره، تجلیل از استاد هادی ضیاءالدینی و استاد احمد خلیلی‌فرد و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این 9 رشته هنری از دیگر نکات قابل توجه این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/79006/ط20

نظر شما