به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره طرح آموزشی قاریان نوجوان کشور با عنوان «اسوه» صبح امروز در اردوگاه شهید زینالدین تهران به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.
عناوین دورههای مختلف طرح اسوه
در این برنامه محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح طی سخنانی با اشاره به راهاندازی طرح اسوه از سال 93 گفت: این طرح دورههای اول و دوم خود را با عنوان نقطه آغاز برگزار کرد و دور سوم آن نقطه عزیمت بود زیرا از طرح یکساله به طرح 5 ساله عزیمت کردیم. همچنین دوره چهارم که در عتبات عالیات برگزار شد ما را به نقطههای ایدهآل نزدیک کرد که از این رو این دوره دوره بلوغ و تکامل نام گرفت؛ امسال هم پنجمین دوره با عنوان دوره تثبیت برگزار میشود و به دنبال این هستیم که برنامهها به استقرار برسد.
راهاندازی دبیرخانه طرح و ارتقای واحد آموزش به معاونت
وی از راهاندازی دبیرخانه دائمی طرح خبر داد و گفت: با مساعدت آقای خواجهپیری ساختار تشکیلاتی دبیرخانه با تمام وقت شدن 2 نفر با عنوان معاون اجرایی و معاون آموزش به تثبیت رسید و ارتقای واحد آموزش به معاونت از دیگر اقدامات جدی طرح بود.
برگزاری جلسه قرآن در منزل قاریان نوجوان با حضور نزدیکان وی
میرزاجانی از اعزام هیأتی به شهرستانهای محل سکونت قاریان خبرداد و گفت: در ماههای اخیر طرحی با عنوان تحیّت برگزار شد که طی آن هیأتی به منطقه محل سکونت قاریان اعزام و جلساتی برای ارتقای این افراد با حضور والدین، بستگان، استاد قرائت، امام جماعت و مدیر مدرسه برگزار شد.
مدیر طرح اسوه درخصوص سایر برنامههای این طرح گفت: اجرای طرح تلاوتها و فرازهای برتر از طریق کانال تلگرام، اجرای برنامه آموزش مجازی، تألیف کتب درسی مورد نیاز، برگزاری محفل قرآنی ماهانه ویژه نوجوانان، برگزاری جلسات هماندیشی با اولیای نوجوانان از دیگر برنامههای طرح اسوه است.
آموزش مهارتهای زندگی به قاریان نوجوان با برگزاری اردو در روستا
میرزاجانی با اشاره به 2 تفاوت عمده دوره پنجم طرح اسوه گفت: یکی از کارهای ما در دوره پنجم این است که از اساتید جوان استفاده میکنیم تا بتوانند وقت و انرژی بیشتری برای جوانان بگذارند، البته این عزیزان تحت اشراف اساتید بزرگ کار میکنند، همچنین طرح امسال تا روز 11 شهریورماه در تهران و بعد از آن در روستای نرمه از توابع شهرستان سمیرم استان اصفهان برگزار میشود و در آن نوجوانان مهارتهای مختلف زندگی را تجربه خواهند کرد.
انتهای پیام/
∎