شناسهٔ خبر: 14906174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رخداد

صاحب‌خبر -

تیراندازی در مراسم عزاداری 6 نفر را راهی بیمارستان کرد
رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان و استان‌های همجوار، در برخی موارد، این آیین‌ها را به مصیبتی برای شرکت‌کنندگان در مراسم تبدیل می‌کند. روز پنجشنبه در مراسم درگذشت یکی از اهالی شهر دارخوین شهرستان شادگان، یکی از شهروندان در حال تیراندازی هوایی تعادل خود را از دست داد و این مسئله باعث مجروح‌شدن شش نفر از حاضران در مراسم شد. مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شهرستان شادگان منتقل شدند تا رسیدگی‌های پزشکی لازم در این خصوص صورت گیرد. حال یک نفر از افراد وخیم گزارش شده است.

زورگیران خطرناک پایتخت دستگیر شدند
سارقان خشن پایتخت که با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، در کمتر از دو ساعت دستگیر شدند. سرگرد عسگری‌نیا، رئیس کلانتری شهر زیبا گفت: در پی چند فقره تماس از سوی شهروندان درباره وقوع زورگیری‌های مشابه از سوی سه سارق زورگیر که با سلاح سرد ضمن تهدید شهروندان اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند، تیمی از مأموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. رئیس کلانتری شهرزیبا ادامه داد: با تحقیقات صورت‌گرفته از سوی مال‌باختگان مشخص شد سه سارق زورگیر مسلح به سلاح سرد با همدستي هم ضمن سدراه‌شدن شهروندان در محله‌های خلوت شهر زیبا اقدام به سرقت و زورگیری از آنها می‌کنند که با توجه به‌ به‌دست‌آمدن چهره متهمان از سوی مأموران تحت تعقیب قرار گرفتند. وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه مأموران یکی از گشت‌های انتظامی، چهره یکی از سارقان را در محله بلوار فردوس شناسایی و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه این متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. او در بازجویی‌های انجام‌شده به جرم خود اعتراف و دو همدست دیگرش را نیز به پلیس معرفی کرد. سرگرد عسگری‌نیا خاطرنشان کرد: در هماهنگی‌های انجام‌شده با مقام قضائی این دو سارق نیز شناسایی و در دو عملیات جداگانه در محدوده‌های شمال و غرب تهران دستگیر و پس از اعتراف به جرائم خود به همراه همدست دیگرشان به دادسرا منتقل شدند.

اعتراف به 21 فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از کشف 21 فقره سرقت از یک سارق در سطح شهر شیراز خبر داد. سرهنگ «سیروس حیدری» ‌گفت: در پی سرقت از یک منزل واقع در شهرک جوادیه شیراز، که سارقان با شکستن قفل در ورودی وارد منزل شده و اقدام به سرقت یک دستگاه دوربین فیلم‌برداری، یک رشته زنجیر طلا، یک سیلندر گاز و مبلغ 300 ‌هزار تومان وجه نقد کرده بودند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. وی اظهار کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سارق را شناسایی کردند و با استعلام به‌عمل‌آمده مشخص شد وی به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و روانه زندان شده است. رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: پس از انتقال متهم از زندان به پلیس آگاهی وی در تحقیقات به 21 فقره سرقت در سطح شهر شیراز اقرار کرد.

نجات 10 شهروند از آتش‌سوزی ساختمان مسکونی
10 نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی که بر اثر آتش‌گرفتن خودرو سواری در پارکینگ آن، در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، با تلاش آتش‌نشانان از این حادثه نجات پیدا کردند. این آتش‌سوزی خسارت مالی زیادی را به بار آورد ولی با حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی به هیچ‌یک از ساکنان ساختمان آسیب جانی نرسید. به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع‌رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به‌سرعت آتش‌نشانان را به شهرک ولیعصر (عج)، خیابان شهید سجادی جنوبی اعزام کرد. عباس جهانگیری، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در این خصوص گفت: یک دستگاه خودرو سواری ماکسیما در پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه مسکونی از قسمت موتور آتش گرفت و دود غلیظ ناشی از آن، تمام طبقات ساختمان را در بر گرفت. وی با اشاره به اینکه شعله‌های سرکش آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر ساختمان مسکونی بود، اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی بی‌درنگ با به‌کارگیری تجهیزات فردی و لوله‌های آبرسانی در میان دود سیاه وارد پارکینگ شدند و در مدت کوتاهی، این آتش‌سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند. این فرمانده آتش‌نشانی ادامه داد: با توجه به نفوذ دود ناشی از آتش‌سوزی به راه‌پله‌های ساختمان، گروه امداد و نجات با مجهزشدن به دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان شدند و با تلاش فراوان 10 نفر از ساکنان که در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند را به خارج از ساختمان و فضای باز انتقال دادند. جهانگیری با اشاره به اینکه در این حادثه به هيچ ‌یک از شهروندان آسیبی نرسید، تصریح کرد: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران در دست بررسی است.

نظر شما