شناسهٔ خبر: 14903330 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

تندر90 بهترین خودروی تولیدی ایران

صاحب‌خبر -
به روز کردن تجهیزات و دانش قطعه‌سازان ایرانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در قراردادهای جدید صنعت خودرو دیده شود.به گزارش «پرشین خودرو»، بیش از یکسال از تفاهم ایران و گروه 1+5 می گذرد و شاید اولین اتفاق بعد از این تفاهم، ورود مجدد شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان به کشور برای تولید محصولات مشترک بود. پژو- سیتروئن و رنو اولین گروهی بودند که وارد ایران شدند و با هیجان از تولید مجدد خودروهای جدید در کشور سخن گفتند. اما قرن بیست ویکم و دوران پسابرجام دیگر بستن قرارداد به صرف مونتاژ و فروش یک خودرو در داخل را نمی پذیرد زیرا قرار نیست بعد از گذشت 50 سال از مونتاژ اولین خودرو، همچنان یک مونتاژ کار بمانیم و تنها بازار فروش محصولات تولیدی در داخل، مردم خودمان باشند.بر اساس قانون باید بیش از 30 درصد تولیدات جدید صادر شوند و ورود تکنولوژی و داخلی سازی نیز جزو مهمترین موارد دیده شده در قراردادهای جدید باشد.داوود میرخانی رشتی مدیر عامل سابق ایران خودرو ضمن تایید بر طرف شدن نواقص در قراردادهای جدید گفت: آنطور که خودشان در شرکت های ایرانی اعلام کرده اند، در قراردادهای جدید دریافت فن آوری و ورود تکنولوژی های نو دیده شده و دیگر قرار نیست مانند سال های گذشته همکاری ها تنها برای تولید در داخل و فروش در همین جا باشد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته شرکت رنو اولین شرکتی بود که برای به روز کردن قطعه‌سازان ایرانی درگیر در تولید تندر 90 کمک کرد و همین اتفاق باعث شد که 40 تا 50 قطعه ساز منتخب بتوانند بهترین تولیدات را برای این کمپانی فرانسوی داشته باشند. مشاور انجمن خودروسازان ایران با اشاره به کنترل شدید رنو بر قطعات تولیدی در ایران گفت: تندر 90 بهترین خودروی تولیدی در ایران است تنها به خاطر اینکه رنو درست وارد شد و به تعهدات خود برای نوسازی قطعه سازان و به روز کردن تجهیزات ایشان پایبند بود و البته هیچگاه نظارت خود را قطع نکرد.