شناسهٔ خبر: 14900094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار: تغییر الگوی کشت کشاورزی در دستور کار اردبیل قرار گرفته است

نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تغییر الگوی کشت کشاورزی در دستور کار استان اردبیل قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش پیش از خطبه‌های نمازجمعه اردبیل در تشریح عملکرد دولت در استان اردبیل با بیان اینکه از آغاز شروع بکار در استان اردبیل چندین مگاپروژه را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در خصوص تکمیل پایاب سد خداآفرین از محل مهار آب‌های مرزی یک میلیارد دلار به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در همین راستا پروژه‌های متعددی در شمال استان اردبیل در حال اجرا است، افزود: سعی می‌کنیم با راه‌اندازی کشت و صنعت‌های کوچک و متوسط توسعه کشت گلخانه‌ای، افزایش تولید مواد غذایی و محصولات لبنی به فکر صادرات این محصولات با ارزش به کشور روسیه و آسیای میانه باشیم.

خدابخش با بیان اینکه دومین مگاپروژه استان که در دستور کار قرار دادیم، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی است، اظهارامیدواری کرد: بزودی لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی در مجلس شورای اسلامی بصورت نهایی تصویب شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان دارای چهار پهنه معدنی در مناطق مختلف است، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی می‌توانیم این پهنه‌های معدنی را بعد از پایان مطالعات در بهترین شرایط اکتشاف و استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در جذب و استخدام نیرو محدودیت دارد، تاکید کرد: به همین دلیل اشتغال باید از طریق راه‌اندازی واحدهای تولیدی توسط بخش خصوصی و یا پرداخت تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های خوداشتغالی انجام شود.

خدابخش از راه‌اندازی کارخانه فرآورده‌های سیب‌زمینی به شکل نیم‌پز با سه شیفت کاری و ظرفیت 100 هزار تن فرآوری سیب‌زمینی خبر داد و گفت: در صادرات مرغ نیز به همت یک سرمایه‌گذار صادرات مرغ و محصولات وابسته را بصورت استاندارد و مطابق با نیاز بازار انجام خواهیم داد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه متوسط سرانه درآمد مردم استان نصف درآمد مردم کشور است، افزود: در همین راستا تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی را دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا کشت پسته، زعفران، زیتون، بادام زمینی و غیره جهت ارتقای ارزش افزوده این بخش در مناطق مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

خدابخش با بیان اینکه متاسفانه گردشگری استان اردبیل همچنان به شکل سنتی است، تصریح کرد: در طول سه سال اخیر سعی کردیم با توسعه زیرساخت‌هایی همچون هتل، اقامتگاه‌های مناسب، مراکز پذیرایی شایسته و رونق فضاهای گردشگری بتوانیم این شرایط را تغییر بدهیم.

انتهاي پیام

نظر شما