شناسهٔ خبر: 14898164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

حمایت از بیماران خاص همچنان ادامه دارد

نمایندگی خراسان رضوی

وزیر بهداشت گفت: حمایت از بیماران خاص همچنان ادامه دارد، البته بعضی بیماران دیگر نیز تقاضا دارند که بیماری آنان در زمره بیماری‌های "خاص" محسوب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده داروسازی مشهد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اینکه برخی بیماری‌های دیگر نیز در زمره بیماری‌های خاص تلقی شوند، بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد. تقریبا در هر ماه چند داروی جدید وارد بازار دارویی کشور می‌شود و در طول سه سال گذشته حدود 100 قلم دارو وارد بازار دارویی کشور شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دارو یک نیاز استراتژیک است و شاید مهم‌تر از گندم باشد و اگر تولید داخل دارو را نداشتیم حداقل چهار برابر باید هزینه می‌کردیم. سرانه مصرف دارویی کشور ما کمتر از همه همسایگان است و در حال حاضر سرانه مصرف داروی ما متوسط است. این در حالی است که مصرف دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها در بعضی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی بی‌رویه است.

وی افزود: پروژه‌های حوزه سلامت در هر زمانی که تکمیل شده به بهره‌برداری رسیده است و منتظر هفته‌ها و مناسبت‌ها نشده‌ایم، اما معمولا در هفته دولت نیز پروژه‌هایی افتتاح می‌شود و افتتاح دانشکده داروسازی مشهد به عنوان یک مکان مهم در حوزه آموزش پزشکی با اهمیت است و نقش زیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

در ادامه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که دانشکده داروسازی در استان ما داشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدم بزرگی را در این زمینه برداشت.

انتهای پیام

نظر شما