شناسهٔ خبر: 14897948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

سرشماری امسال الکترونیکی انجام می‌شود/ کاهش نگران‌کننده رشد جمعیت در ایران

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: سرشماری امسال برای نخستین‌بار به‌صورت ترکیبی و مدرن انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوشهرآنلاین، بهرام اکبرزاده در جمع مدیران شهرستان نوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار کرد: نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال 1335 و هشتمین سرشماری نیز امسال از سوم مهرماه آغاز و تا 24 مهرماه برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار سرشماری به‌صورت ترکیبی و مدرن انجام می‌شود، افزود: قبل از سال 90 سرشماری به‌صورت سنتی و با استفاده از کاغذ بود که یک بازه زمانی دوساله برای رسیدن به نتایج طی می‌شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه در سرشماری اینترنتی دقت و سرعت بالا می‌رود، تصریح کرد: سرشماری از طریق اینترنت، ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، باعث ارتقاء جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت در مازندران از سال 75 روند کاهشی داشته است، گفت: میانگین رشد جمعیت استان در سال 75، 1.35، در سال 85 به 1.16 و در سال 90 به 1.2 رسید که نگران‌کننده است.

اکبرزاده بر ضرورت تبلیغات برای سرشماری اینترنتی تاکید کرد و خواستار همکاری مدیران مدارس، به‌ورزان و دهیاران برای افزایش پوشش اینترنتی و پرکردن اطلاعات به مردم به عنوان مبلغین و نمایندگان دولت شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سرشماری سال 95 در نوشهر انتظار است که 4۷ هزار و 735 خانوار بر اساس ۱38 آبادی و شهر در نوشهر سرشماری شود که نیاز به 41 مامور سرشمار، هشت کارشناس مسئول و یک معاون فنی دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه به هر میزان درصد سرشماری اینترنتی افزایش یابد هزینه دولت نیز کاهش می‌یابد، گفت: دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی می‌توانند لوگوی سرشماری را در سایت‌ها و سربرگ‌های خود قرار دهند.

وی یادآورشد: خانوارهای داوطلب برای سرشماری اینترنتی امسال باید در مدت زمان تعیین‌شده وارد سایت سرشماری شوند و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

اکبرزاده اضافه کرد: پس از تکمیل یک کد رهگیری به شماره همراه داوطلب ارسال می‌شود و خانوارها باید این کد رهگیری را نزد خود نگهداری کنند تا هر زمان مأمور سرشماری به محل سکونت مراجعه کرد کد رهگیری را به وی ارائه دهد.
 
انتهای پیام/

نظر شما