به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی اللهیار ترکمن شامگاه پنج شنبه در مراسم بهرهبرداری از ساختمان هنرستان دخترانه یوسفزاده که توسط یوسف علی یوسفزاده ساختهشده بود، اظهار کرد: کار خیران بسیار ارزشمند، اصیل و تأثیرگذار است و با هیچ لفظ و قلمی نمیتوان از آن قدردانی کرد.
وی از دانشآموزان با عنوان سرمایههای انسانی و اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: جوانانی که امروز بهعنوان دانشآموز در مدارس هستند در آینده تمام منافع اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی را از آن خود خواهند کرد.
رئیس بخش آموزشوپرورش سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور تصریح کرد: آینده کشور وابسته به حضور موفق این جوانان در عرصههای اجتماعی است.
وی مدرسه را بهترین مکان برای آموزش و آماده شدن آنان برای پذیرش مسئولیت در آینده دانست و افزود: دانشآموزان در مدرسه با تمام ارزشهای اجتماعی از جمله ارزشهای دینی، مذهبی و ارزشهای ملی آشنا میشوند تا بتوانند در آینده خوب ایفای نقش کنند.
اللهیار ترکمن با تأکید بر اینکه مدرسه هیچ جایگزینی ندارد اضافه کرد: مناسبترین مکان برای اجرای هر سیاست مبتنی بر ارتقاء کیفیت آموزش، مدرسه است که حمایت ما اثر مستقیمی بر دانشآموزان در راه علمآموزی دارد.
وی از مدرسهسازی با عنوان کاری ماندگار یادکرد و گفت: مدارسی که توسط خیران ساخته میشود با تحصیل دانشآموزان در آن فضا نامشان همیشه ماندگار و یادشان زنده خواهد ماند.
رئیس بخش آموزشوپرورش عمومی و فنی و حرفهای سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور با بیان اینکه کمکهای خیران وظیفه دولت را نیز سنگینتر میکند، اظهار کرد: مدارس ساختهشده برای ارتقاء بیشتر همچنان نیاز به حمایت دارند.
وی تأکید کرد: از مسئولان شهرستان نطنز بهویژه شوراها و فرهنگیان تقاضا دارم که این هنرستان با تبدیل به یکنهاد اجتماعی برای توانمندسازی دختران ماندگار شود و تمام فعالیتهای اجتماعی- فرهنگی دختران را در این مدرسه خلاصه کنیم.
اللهیار ترکمن ادامه داد: کسانی که در هنرستان تحصیل میکنند یک حرفهای میآموزند که در زندگی فردی و اجتماعیشان تأثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در سطح بالا تخصص میبینند تحت شرایط خاصی به اشتغال میرسند، تصریح کرد: تقریباً بازار شغل دنیا نسبت به تخصص اشباعشده ولی همزمان با آن نیاز به حرفه و نیاز به مهارت همچنان در حال افزایش است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای توانمندسازی اجتماعی دختران این مدرسه به یک آموزشگاه در تراز تحول مدرسه ایرانی اسلامی میرسد.
وی به اقدامات وزارت آموزشوپرورش و سازمان برنامهوبودجه در راستای حمایت از خیران آموزشوپرورش اشاره کرد و گفت: مشارکت دولت با خیران در دستور کار ماست و در قالب یک طرحی برای تکمیل مدارس خیرینی که بیش از 50 درصد پروژهای را انجام دادهاند، ما از طریق اعتبارات دولتی آنها را کامل میکنیم.
اللهیار ترکمن با بیان اینکه بیشتر خدمات خیرین در حوزه ساختوساز است اذعان کرد: مدارس در طول سال برای فعالیت نیاز به هزینه دارند که چنانچه افراد خیر در هرجای کشور در هزینههای مدارس مشارکت کند ما بهاندازه آن سهمی که خیر مشارکت کرده به همان مدرسه اعتبار بیشتری میدهیم.
وی یادآور شد: این طرح زمینهای است که مدارس ما به سمت ارتقاء کیفیت حرکت کنند.
رئیس بخش آموزشوپرورش سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی یک سرآمد ویژه از طرف وزارت و سازمان مدیریت به این مدرسه برای خرید تجهیزات و حمایت بیشتر میدهیم که دانشآموزان با اشتیاق و انگیزه بیشتر وارد ادامه چرخه آموزش شوند و از منافع این کار بزرگ بهرهمند شوند.
انتهای پیام/63025/و40
∎