شناسهٔ خبر: 1487213 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنجمین طلای ایران با رکوردشکنی های سلیمی + عکس

صاحب‌خبر -




این پنجمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در این دوره از بازیها بود. بهداد سلیمی همچنین دو رکورد بازیهای آسیایی را شکست که یکی از آنها در اختیار حسین رضازاده بود.

رقابت های وزنه برداری هفدهمین دوره بازیهای آسیایی امروز در حضور مسئولان ورزش ایران و علاقمندان به وزنه برداری برگزار شد که طی آن بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد بازیهای آسیایی را هم شکست.

در رقابت های امروز بهادر مولایی در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین وزنه برداری بازیهای آسیایی موفق شد در نخستین حرکت خود در یکضرب وزنه 170 کیلوگرم را بالای سر ببرد و در دومین حرکت خود نیز موفق به مهار وزنه 177 کیلوگرمی شد.

مولایی در ادامه در حرکت سوم خود به وزنه 183 کیلویی حمله کرد که در مهار این وزنه ناکام ماند و با همان وزنه 177 کیلویی در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین به کار خودذ خاتمه داد.

در ادامه رقابت های این دسته، بهداد سلیمی در همان حرکت اول وزنه 200 کیلوگرمی را در یکضرب به راحتی بالای سر برد تا در صدر وزنه برداران یکضرب قرار بگیرد. او در حرکت دوم خود وزنه 210 کیلوگرمی را بالای سر برد. قویترین مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه 215 کیلوگرم را درخواست کرد و به رکورد جهان حمله کرد اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد.

سلیمی در حرکت اول دو ضرب وزنه 241 کییلوگرمی را بالای سر برد و ضمن قطعی کردن مدال طلای خود، رکورد بازیهای آسیایی که در اختیار حسین رضازاده بود را شکست.

    هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

صعود رویایی تیم ملی هندبال ایران به نیمه نهایی

تیم ملی هندبال ایران با برتری ۲۶ بر ۲۱مقابل عربستان و درحالیکه کمتر کسی برای این تیم شانس قائل بود راهی مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون شد.تیم ملی هندبال ایران که دو دیدار نخست خود در مرحله دوم بازیهای آسیایی را برابر عمان و کره جنوبی باشکست پشت سرگذاشته بود در حالی بازی خود مقابل عربستان را آغاز کرد که با توجه به نتایج دیگر دیدارهای گروه می توانست با کسب پیروزی بااختلاف بیش از دو گل راهی مرحله نیمه نهایی شود هرچند عربستان این دیدار را بهتر آغاز کرد اما در ادامه ایران بامیدان داری محمدرضا رجبی و پخش مناسب از سوی احسان ابومیرزایی و گلزنی های مهرداد صمصامی نیمه نخست را 12 بر 11 پیروز شد .

در نیمه دوم شاگردان بروت ماچک که شرایط را برای پیروزی فراهم می دیدند با انگیره بیشتری وارد میدان شده تا خود را به جمع چهار تیم برسانند.

واکنش های محسن باباسفری که بارها مانع گلزنی بازیکنان حریف شد شانس برتری ایران را افزایش داد تا در نهایت در پایان 60 دقیقه تلاش تیم کشورمان به برتری 26بر 21 دست یافته و راهی نیمه نهایی شود.

به گزارش ایرنا ،سیدعلیرضا موسوی در چهار دقیقه مانده به پایان از زمین اخراج شد تا کار ایران دشوار شود اما این مساله تاثیری در پیروزی تیم کشورمان نداشت. پیش از این بازی تیم ملی کره‌جنوبی مقابل عمان پیروزی 30 بر 24 را کسب کرده بود تا شرایط برای صعود تیم ایران هموار شود

کره جنوبی با 9 امتیاز و ایران با 3 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به عربستان و عمان خود را به جمع چهار تیم برتر رساندند تیم ایران در مرحله نیمه نهایی روز یکشنبه به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت.

تیم ملی والیبال به راحتی هند را پشت سر گذاشت

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی اینچئون برابر هند به برتری دست یافت تا صعود خود را به مرحله سوم این رقابتها قطعی کند.

تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود را در بازی‌های آسیایی عصر امروز برابر هند برگزار کرد که در سه ست متوالی این تیم را از پیش روی برداشت. تیم کشورمان در این دیدار به ترتیب با امتیازات 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 18 مقابل حریف خود برنده شد.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی در این بازی هم به اکثر نفرات اصلی استراحت داد. شهرام محمودی، عادل غلامی، پوریا فیاضی، مهدی مهدوی، فرهاد ظریف و میلاد عبادی پور نفراتی بودند که از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند. در شروع ست سوم مهدوی از ناحیه مچ پا احساس درد کرد تا معروف کاپیتان تیم ملی وارد بازی شود.

اعضای تیم ملی کره‌جنوبی با حضور در سالن از نزدیک بازی ایران و هند را نظاره‌گر بودند. اندک تماشاگران ایرانی که در سالن حضور داشتند هم بعد از هر اشتباه بازیکنان کشورمان شعار "عیبی یوخ" سر دادند.تیم ملی والیبال ساعت 15 فردا به مصاف مالدیو می‌رود.

پیروزی قاطع بسکتبالیست ها برابر ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین مسابقه خود برابر ژاپن به پیروزی رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود از بازی های آسیایی به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه قاطع 82 بر 59 حریفش را شکست داد.

ملی پوشان ایران که با ترکیب مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، روزبه ارغوان و حامد حدادی بازی را شروع کردند در کوارتر نخست 16 بر 15 حریف را مغلوب کردند. از کوارتر دوم که بازیکنان اصلی تقریبا استراحت می کردند ایران 29 بر 22 برنده شد.

در نیمه دوم هم بچیروویچ به مهره های اصلی تیم استراحت داد و بازیکنان جوان فرصت بازی پیدا کردند که به طور کامل از حریف پیش بودند. ایران در کوارتر سوم 16 بر 9 به پیروزی رسید.

در کوارتر پایانی ایران بازهم تیم برتر بود و توانست با برتری 21 بر 13 در نهایت با نتیجه 82 بر 59 به پیروزی برسد.در این مسابقه صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی به میدان نرفت و استراحت کرد.

محمود مشحون رییس فدراسیون نیز روی نیمکت تیم ملی نشته بود.

ایران در مسابقه بعدی خود فردا ساعت 8:30 به وقت ایران برابر مغولستان به میدان خواهد رفت.

جاسم دلاوری حریف چینی را برد/ حضور بوکسور ایران در یک چهارم نهایی

بوکسور تیم ملی ایران دیدار مرحله یک هشتم نهایی خود در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی را با پیروزی پشت سرگذاشت.

رقابت های بوکس هفدهمین دوره بازیهای آسیایی عصر امروز جمعه پیگیری شد و جاسم دلاوری در وزن 91+ کیلوگرم به مصاف حریفی از چین رفت و با پیروزی برابر این بوکسور راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

همچنین احسان روزبهانی با شکست نماینده بوتان راهی دور بعد بازی های آسیایی شد.

درهفتمین روز از بازی های آسیایی اینچئون رقابتهای بوکس در وزن 81 +کیلوگرم برگزار شد .

احسان روزبهانی ملی پوش بوکس در مرحله یک هشتم نهایی برای رقابت با نوربو تاشی از بوتان بر روی رینگ حاضر شد که در پایان با نتیجه پیروز و راهی مرحله بعد شد.

در راند اول روزبهانی یک بار حریفش را ناک دان کرد و هر سه داور امتیاز این راند را 10-8 به روزبهانی دادند. در راند دوم هم نتیجه 10-9 به سود ایران اعلام شد و با برتری روزبهانی در راند سوم، بوکس ایران به اولین برد خود در بازیهای آسیایی رسید.

رحیمی و حسین‌خانی حریفان خود را شناختند

کشتی‌گیران اوزان 57 و 70 کیلوگرم ایران حریفان خود را در رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی اینچئون شناختند.

وزن‌کشی اوزان 57 و 70 کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار شد و دو کشتی‌گیر ایران رقبای خود را در دور مقدماتی این بازی‌ها که از صبح فردا به وقت تهران آغاز می‌شود شناختند.

بر این اساس حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم در دور اول به مصاف حریفی از قرقیزستان خواهد رفت و در صورت پیروزی در دور دوم مقابل برنده مبارزه کشتی‌گیران کره‌جنوبی و چین به روی تشک می‌رود. همچنین در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور اول مقابل حریفی از هند به روی تشک می‌رود و در صورت برتری با برنده مبارزه کشتی‌گیران ژاپن و سوریه دیدار خواهد کرد.





نظر شما