حاتم سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در خرمآباد، در رابطه با صدور کارت ملی هوشمند در استان اظهار داشت: یکی از برنامههای دولت تعویض کارتهای ملی قدیمی و تبدیل آن به کارت ملی هوشمند است که بر اساس آن کارتهای جدید جایگزین تمامی کارتهای موجود میشود.
وی با اشاره به اینکه 16 نوع کار در کارت ملی هوشمند بارگذاری میشود افزود: ثبتنام کارت ملی هوشمند چهار مرحله دارد که در مرحله نخست پیش ثبتنام، شخص با ورود به سامانه کارت ملی هوشمند مشخصات خود را ثبت میکند.
مدیرعامل شرکت پست استان لرستان عنوان کرد: پس از ثبتنام مرحله نخست، فرد میتواند برای نوبتدهی به هرکدام از دفاتر پستی مراجعه کند.
وی بیان کرد: روزانه برای هرکدام از باجههای دفاتر پستی ظرفیتی تعریفشده است که سیستم نوبتدهی بیش از ظرفیت را قبول نمیکند.
سلیمانی بابیان اینکه افراد میتوانند برای ثبتنام کارت ملی هوشمند به نزدیکترین دفاتر پستی اقدام کنند، گفت: در مرحله سوم شخص برای اسکن اثرانگشت و گرفتن عکس آنلاین بهطور حتم باید حضورداشته باشد.
وی تصریح کرد: آنلاین بودن عکس به این دلیل است که سامانه هیچگونه تغییری را در چهره فرد نمیپذیرد و در صورت ایراد عکس را پذیرش نمیکند.
مدیرعامل شرکت پست استان لرستان خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم پس از صدور کارت ملی هوشمند هر فرد باید شخصاً برای دریافت کارت به پست مرکزی شهر خود مراجعه کند چراکه کارت ملی هوشمند پس از اسکن مجدد از اثرانگشت شخص که قبلاً در سامانه نیز تعریفشده است فعال میشود.
وی بابیان اینکه تمامی افراد بالای 18 سال مکلف به دریافت کارت ملی هوشمند هستند و باید برای گرفتن این کارت اقدام کنند، اظهار داشت: فعلاً محدودیت زمانی برای ثبتنام وجود ندارد اما به مردم توصیه میشود که هرچه زودتر برای ثبتنام اقدام کنند.
سلیمانی در رابطه با هزینه ثبتنام کارت ملی هوشمند، افزود: هزینه صدور این کارت دو بخش است که مبلغ 20 هزار تومان مربوط به هزینه ثبتاحوال و 9 هزار تومان مربوط به ثبتنام و نوبتدهی دفاتر پستی است.
وی با اشاره به اینکه هزینه ثبتنام کارت ملی هوشمند در سراسر کشور یکسان است، عنوان کرد: از ابتدای کار ثبتنام تاکنون بیش از 16 هزار نفر در دفاتر پستی استان ثبتنام کردهاند که البته این آمار تنها مربوط به دفاتر پستی استان است.
انتهای پیام/
∎