شناسهٔ خبر: 14846218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد:

ثبت نام ۸۵ هزار نفر در استان مرکزی برای دریافت کارت ملی هوشمند

اراک- مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۵هزار درخواست صدور کارت ملی هوشمند در استان مرکزی به ثبت رسیده و ۳۸هزار کارت نیز تحویل متقاضیان شده است.

صاحب‌خبر -

یزدان خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دوبرابری نشان می دهد، افزود: هم اکنون یکی از مهم ترین طرح های اجرایی این اداره کل اجرای صدور کارت هوشمند ملی برای افراد واجد شرایط استان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح و بهینه این طرح با نظارت مستقیم پیگیری می شود، اظهار داشت: از این تعداد درخواست صدور کارت ملی هوشمند در استان، ۳۹هزار کارت صادر و ۳۸هزار کارت نیز تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون در استان مرکزی ۱۹۹هزار درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده که از این تعداد ۱۳۱هزار کارت صادر و ۱۱۳هزارو۵۵۵کارت نیز به متقاضیان تحویل شده است.

خسروی اضافه کرد: تعرفه ثبت نام کارت هوشمند ملی ۲۰هزار تومان تعیین شده که این مبلغ در زمان ثبت نام به صورت اینترنتی از متقاضیان دریافت می شود.

وی با اشاره به فرایند درخواست کارت هوشمند ملی بیان داشت: کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵سال صادر می شود و مبلغ تعرفه آن در سال جاری ۲۰هزارتومان است که هشت هزار تومان نیز به عنوان کارمزد دفاتر پیشخوان  و دفاتر پستی در مرحله تکمیل ثبت نام به آن اضافه می شود.

خسروی مراکز مجاز برای انجام عملیات تکمیل ثبت نام را ادارات ثبت احوال، دفاتر پستی و پیشخوان دولت در استان اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی زمان فرایند صدور کارت هوشمند ملی را دوماه اعلام کرد و افزود: متقاضیان در هر زمان می توانند با مراجعه به سایت کارت هوشمند ملی بخش «مشاهده وضعیت» آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کنند.

مدیرکل ثبت اسناد استان مرکزی اظهارداشت: متقاصیان بعد از دریافت پیامک، برای تحویل کارت هوشمند ملی باید با در دست داشتن رسید ثبت نام و کارت ملی قدیم و شناسنامه به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.