شناسهٔ خبر: 14846926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان؛

220 مدرسه در هرمزگان دانش آموزان داری نیاز ویژه را پذیرش می کنند

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی: فراگیر سازی وتلفیق دانش آموزان دارای نیاز ویژه از اولین اولویت های اداره آموزش وپرورش استثنایی استان هرمزگان است

صاحب‌خبر -

شهباز بارانی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: فراگیر سازی و تلفیق دانش آموزان دارای نیاز ویژه از اولین اولویت های اداره آموزش وپرورش استثنایی استان هرمزگان است. تمام تلاشمان این است که دانش آموزان دارای نیازهای ویژه را وارد مدارس عادی کنیم و زیر ساخت های آن هم با همت و همراهی ادارات آموزش و پرورش مناطق هموار کنیم.

 

وی افزود: با اجرای این مهم ضمن رعایت عدالت آموزشی، دانش آموزان و خانواده های آنان با خیالی آسوده در کنار بچه های عادی خدمات آموزشی، توانبخشی وفعالیت های پرورشی را دریافت می نمایند.

 

 در سال گذشته تقریبا 570دانش آموزدر مدارس عادی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی را دریافت کردند،  تمام تلاش مااین است که امسال هم بتوانیم تعدادی از دانش آموزان دارای نیازهای ویژه که شرایط حضور در مدارس عادی را دارندبه سوی مدارس عادی هدایت شوند.

 

بارانی با بیان اینکه مدارس سازماندهی شده جهت پذیرش دانش آموزان با شرایط ویژه نزدیک به 220مدرسه در کل استان تعیین شده است گفت: پیش بینی ما هدایت تقریبا 700دانش آموز در استان می باشد و برای اینکه شرایط بهتری را برای آنان فراهم کنیم باید به معلمان و مدارس پذیرنده (مدارس پذیرنده به مدارسی گفته می شود که دانش آموزان با شرایط ویژه را ثبت نام می کنید ) خدمات بهتری بدهیم باید فضای آموزشی مناسبی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

این مقام مسئول درادامه گفت: برای اینکه بتوانیم آموزش متناسب با شرایط این دانش آموزان فراهم شود باید معلمان رابط، مدیران و معلمان مدارس پذیرنده سازماندهی شده را تحت آموزش قرار دهیم، امیدورام با همراهی و همت ادارات آموزش و پرورش و معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه ی اداره کل بتوانیم خدمات بهتری برای این دانش آموزان ارائه دهیم.

 

بارانی اظهار داشت: خوشبختانه در تابستان امسال سنجش نو آموزان پیش دبستانی برای اولین بار در هرمزگان در این فصل از سال شروع شد. و این به ما کمک می کند تا زودتر بحث سنجش را انجام دهیم و اگر نوآموزی دارای اختلال هست یکسال رودتر تشخیص داده شود قطعا یکسال هم زودتر می شود درمانش کرد.

 

وی تاکید کرد: امیدوارم این طرح برای حداقل ده هزار نو آموز را در 9 منطقه ی آموزش وپرورش اجرایی شود، بنابراین  برای عملیاتی نمودن این طرح سنجش همت و تلاش ادارات آموزش وپرورش را می طلبد، بخصوص معاونین آموزش ابتدایی مناطق می توانند در این امر که به ما محول شده کمک زیادی کنند.

 

بارانی با بیان اینکه بیش از 98در صد نوآموزان ورودی پایه اول ما سنجش شده اند افزود: حداقل ما 34 هزار نوآموز در سطح استان می توانیم سنجش کنیم این در صورتی است که آنچه که خود سازمان سنجش کشور برای ما برآورد کرده 30هزار هست که تا الان نزدیک به 30هزار دانش آموز بدو ورود پایه اول دبستان مورد سنجش قرار دادیم و با این حساب تقریبا چهار هزار باقی مانده هم تا پایان شهریور ما ه انجام خواهد شد.