شناسهٔ خبر: 14835150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان + عکس

در مراسمی با حضور دکتر زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این مراسم از خدمات 9 پزشک قدردانی شد. 

تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان

دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم با  اشاره به عضویت بیش از ۱۱۵ هزار پزشک در سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: از این تعداد ۶۸ هزار نفر پزشک عمومی است و مابقی پزشکان متخصص و فوق تخصص هستند.

زالی با بیان اینکه سالانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار  پزشک متخصص و فوق تخصص برای گذراندن طرح در اوایل مهرماه آماده می‌شوند، گفت: با توجه به این شرایط می‌توان ادعا کرد  که منطقه‌ای در کشور نیست که پزشک مستقر نداشته باشد، اما قبول داریم که هنوز هم با نقطه مطلوب فاصله داریم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه از رسیدگی به 5 هزار و 600 فقره شکایت مردمی  در سال گذشته خبر د اد.

تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان

زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه به معضل زیر میزی و دریافت وجه اضافی پزشکان اشاره کرد و افزود: جریمه نقدی به میزان 2 برابر اضافه دریافتی از بیماران و توبیخ کتبی و درج در پرونده برای بار اول ، جریمه نقدی به میزان 5 برابر مبلغ دریافتی و لغو پروانه و توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی برای تخلف بار دوم و جریمه نقدی به میزان 10 برابر اضافی دریافت و لغو پروانه مسئول فنی و لغو پروانه تاسیس بیمارستان در بار سوم از جمله جریمه های مقابله با پدیده زیرمیزی است.

وی در ادامه به زیر ساخت های بهداشت و درمان در سطح شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: تامین زیر ساخت های مناسب در بخش بهداشت و درمان در این شهرستان نوید بخش آینده ای روشن را می دهد .

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی  هم در این مراسم به نقش پزشکان در تامین سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: سلامت افراد جامعه یکی از مولفه های توسعه پایدار در جوامع است و باید همه در جهت تقویبت این مولفه تلاش کنبم .

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس به دنبال ایجاد راهکاری برای افزایش خدمات بهداشتی درمانی مردم است افزود: اگر قوانین شفاف و روشن در بخش سلامت وضع شود  شاهد شکوفایی خدمات بهداشتی درمانی در سطح کشور خواهیم بود
سیاوش طاهرخانی فرماندار تاکستان هم با اشاره به اینکه هم اکنون دو بیمارستمان تامین اجتماعی و شفا برای جمعیت نزدیک به 200 هزار نفری تاکستان خدمات درمانی ارائه می کنند خواستار افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی در تاکستان شد .

تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان

فرماندار تاکستان در ادامه به قرار گرفتن شهرستان تاکستان  در مسیر ارتباطی استانهای غرب و شمالغرب کشور اشاره کرد و افزود: دو بیمارستان تاکستان علاوه بر پوشش دادن جمعیت شهرستانهای آوج و بوئین زهرا در بخش درمان به مسافران عبوری و حوادث جاده ای نیز خدمات ارائه می کنند .

دکتر داریوش طاهرخانی عضو شورای عای نظام پزشکی کشور ، بازرس سازمان و  رئیس نظام پزشکی تاکستان هم بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه احداث بیمارستان و کلینیک های تخصصی در سطح شهرستان تاکستان شد .

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه به تحولات خوب و مناسب در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان سازمانهای بیمه گر و خدمت رسان بدهی به وزارت بهداشت و درمان دارند.

انتهای پیام/


نظر شما