شناسهٔ خبر: 1483429 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون

سوریان: کشتی‌گیران می‌توانند 8 مدال طلا در بازی‌های آسیایی کسب کند/میزبانی کره‌ای‌ها ضعیف است

قهرمان هفت دوره کشتی‌ فرنگی جهان گفت: کشتی‌گیران می‌توانند در بازی‌های آسیایی 8 مدال طلا را کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون،‌حمید سوریان در مورد قهرمانی‌اش در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی گفت: مسابقات جهانی همواره در سطح بالایی برگزار می‌شود و هر ساله تمام قهرمانان در آن حضور می‌یابند. امسال اتفاق خوبی افتاد و کشتی فرنگی توانست برای اولین بار قهرمان جهان شود. در نهایت امیدوارم بتوانیم مدال‌های خوشرنگی از بازی‌های آسیایی کسب کنیم.

وی ادامه داد: کیفیت برگزاری بازی‌های آسیایی ضعیف است اما کشورهایی که به این رقابت‌ها آمده‌اند قطعا برای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال خود را به کره رساندند و این کار کشتی‌گیران ما را سخت می‌کند. ضمن اینکه میزبان نیز در 4 وزن اول نمایندگان خوبی دارد که قطعا آنها نیز نیم‌نگاهی به مدال طلا دارند.

سوریان با بیان اینکه مردم انتظار به حقی از کشتی‌گیران دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم 4 مدال طلا در رشته فرنگی و 4 مدال طلا در رشته آزاد به دست بیاوریم تا کشتی‌گیران با 8 طلا در مدال‌آوری کاروان ایران سهم ویژه‌ای را ایفا کنند. نباید فراموش کنیم که امروز کشتی ما فراتر از آسیاست و این یک حقیقت است. اما ترافیک کاری کشتی‌گیران ایرانی به خصوص فاصله کم رقابت‌های جهانی تا آسیایی کار آنها را سخت می‌کند. در هر حال کشتی‌گیران فرنگی در اوزان سنگین امیدواری بیشتری برای کسب طلا دارند.

وی در مورد عدم حضورش در بازی‌های آسیایی گفت: به خاطر زمان نزدیک رقابت‌های جهانی تا این مسابقات بدنم آماده نبود و مربیان ترجیح دادند تا برای بازی‌های آسیایی دوباره وزن کم نکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی کشتی خواهد گرفت،‌گفت: انشاءالله این توانمندی را داشته باشم که تا زمانی که انرژی بدنی‌ام برای کسب موفقیت کافی باشد پا به تشک کشتی بگذارم. هدف اصلی من پس از المپیک لندن موفقیت در المپیک ریو 2016 است و امیدوارم در قهرمانی جهان سال آینده نیز موفق باشم.

انتهای پیام/خ

نظر شما