شناسهٔ خبر: 14734266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مانع از اقدامات برخوردی می‌شود

همه ما از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز مطلع هستیم ولی اقدامات پیشگیرانه به راحتی می تواند مانع از اقدامات برخوردی شده و از عواقب، آسیب و خسارت های بعدی جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه ما از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز مطلع هستیم ولی اقدامات پیشگیرانه به راحتی می‌تواند مانع از اقدامات برخوردی شده و از عواقب، آسیب و خسارت‌های بعدی جلوگیری کند.
به گزارش ایلنا از قزوین، جمال انصاری در شورای حفظ حقوق بیت المال استان بیان کرد: نگاه دستگاه قضایی به متصرف منابع طبیعی و غاصب منابع طبیعی یکسان نیست بلکه قانون راه را مشخص کرده و در این میان حقوق دولت نیز باید تأمین شود.

وی ادامه داد: در مواردی که متصرف در حوزه تولید فعال باشد با بررسی کار‌شناسی و کار‌شناسی پیشینه موضوع، می‌توان به واقعیت رسید و تصمیم لازم را برای حفظ حقوق منابع طبیعی و دولت و همچنین تصمیمی متناسب با حمایت از بخش تولید اتخاذ کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: همه ما از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز مطلع هستیم ولی اقدامات پیشگیرانه به راحتی می‌تواند از اقدامات برخوردی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: برای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تلاش‌های زیادی شده است باید از این سازماندهی و ساماندهی برای اجرای حکم تشکر کنیم، البته امیدواریم این روند ادامه یابد ولی طولانی نشود بدین معنا که با اجرای احکام و پیشگیری توأم شاهد استمرار ساخت و سازهای غیرمجاز نباشیم.

انصاری اضافه کرد: صحنه‌های تخریب ساخت و ساز غیرمجاز عبرت آور و ناخوشایند است؛ اجرای احکام بدین صورت تبعات و نارضایتی‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد بنابراین فرایند پیشگیری می‌تواند از عواقب و آسیب و خسارت‌های بعدی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و قلع و قمع را ما سیاست و تدبیر نمی‌دانیم بلکه هیجان است، سیاست این است که ما کارهایی انجام دهیم که مجبور به برخورد نشویم در واقع در سیاست تدبیری و تجمیعی اقداماتی را انجام می‌دهیم که ما را به سوی انجام اقدامات قهری مجبور نکند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اینکه فقط محدودیت بگذاریم مشکلی را حل نمی‌کند بنابراین باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که در برخی جا‌ها مردم برای رفع حوائج شرعی و قانونی، مجوزی می‌خواهند که رفع حوائج مردم نیز ضروری است حال اسم آن را باغ و ویلا می‌گذارند یا هر چیز دیگر به آن کاری نداریم.

وی اظهار داشت: نمی‌توان به همه مردم با دید متخلف نگاه کرد، قانونگذار موانع و فرصت‌ها را گذاشته ولی برای رفع حوائج مردم نیز باید فکری شود تا همه راه قانون را طی کنند.

انصاری یادآور شد: مدیران نیز باید علیرغم تلاش‌هایی که می‌کنند موضوع حفظ منابع طبیعی و عمومی را در دستور کار و اولویت خویش قرار دهند

نظر شما