شناسهٔ خبر: 1470391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

روی خط اینچئون

صاحب‌خبر -




در پنجمین روز بازی های آسیایی، کاروان ورزش ایران «مدال باران» شد. ورزشکاران کشورمان با کسب 6 مدال که در رشته های ووشو، وزنه برداری، شمشیربازی و قایقرانی به دست آمد، روز پرفروغی را پشت سر گذاشتند. ایران در پایان پنجمین روز با مجموع 2 طلا، 6 نقره و 2 برنز به مکان هشتم رسید.

سابریست‌های ایران به مدال نقره رسیدند

در فینال رقابت‌های شمشیربازی اسلحه سابر در بازی‌های آسیایی ملی پوشان ایران برابر کره جنوبی قهرمان المپیک لندن قرار گرفتند که در نهایت با قبول شکست به مدال نقره رسیدند تا درخشش خود در اینچئون را با مدال نقره به پایان برسانند. ایران در مرحله نیمه نهایی چین را شکست داد و در فینال با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری برابر کره‌ای‌ها به میدان رفتند که شکست خوردند.

نشان برنز برگردن بانوان رویینگ سوار

تیم رویینگ بانوان کشورمان موفق شد به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست پیدا کند. تیم ایران متشکل از حمیرا برزگر، نازنین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی بود. تیم 4 نفره رویینگ مردان کشورمان نیز به مقام چهارم رسید. در رویینگ تک نفره بانوان هم نازنین رحمانی به عنوان چهارم دست یافت. همچنین در فینال ماده دو هزار متر رویینگ مردان عاقل حبیبیان چهارم شد.

«آقایی» راهی دور بعد بدمینتون بانوان شد

در ادامه مسابقات روز پنجم بازی‌های آسیایی، ثریا آقایی در قسمت انفرادی بدمینتون بانوان به مصاف حریف مغولستانی رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 3 و 21 بر 5 حریفش را شکست داده و راهی مرحله بعد شود.نماینده هند حریف بعدی آقایی است.

کار هندبالیست‌ها سخت شد

تیم ملی هندبال کشورمان در سومین مسابقه خود در اینچئون با نتیجه 26بر 25 مغلوب تیم عمان شد. نیمه نخست این مسابقه با حساب 14 بر 11 به سود شاگردان ماچک خاتمه پیدا کرد. ایران که در مرحله دوم با تیم‌های عمان، کره‌جنوبی و عربستان همگروه است امروز در دومین بازی‌اش در مرحله دوم به مصاف کره‌جنوبی، میزبان مسابقات می‌رود. شکست برابر عمان کار ملی پوشان برای صعود را به مراتب سخت کرد.

ژیمناست کاران هشتم شدند

سعید‌رضا کیخواه در مسابقات خرک حلقه شرکت کرد، اما از رسیدن به مدال بازماند. وی با تصمیم مربیان از مسابقات شش اسباب انصراف داد تا انرژی‌ خود را برای مسابقات خرک حلقه حفظ کند و از وی به عنوان شانس مدال یاد شده بود اما در نهایت در رده هشتم قرار گرفت. هادی خناری نژاد هم در دارحلقه هشتم شد.

کسب رتبه پنجم تیمی توسط شناگران

تیم شنای کشورمان در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد به مقام پنجم رسید. مهدی انصاری، آرشام میرزایی، جمال چاووشی‌فر و احمدرضا جلالی تیم ایران را تشکیل می‌دادند. نسیمی‌شاد نیز در ماده 100 متر قورباغه در دور مقدماتی هشتم شد و در مجموع در رده بیست و چهارم ایستاد. همچنین مهدی انصاری در 100 متر پروانه ششم و در بین 23 نفر نوزدهم شد.

بانوان تیرانداز به مدال نرسیدند

در فینال مسابقات تفنگ بادی ماده 50 متر درازکش زنان مه‌لقا جام‌بزرگ چهارم شد و دینا فرزادخواه و الهه احمدی هم به ترتیب به عنوان سی و یکم و سی‌وچهارم دست یافتند.

شکست گل آرا در بوکس

فروتن گل آرا نماینده وزن 60 کیلوگرم تیم ملی بوکس در رده مقدماتی به مصاف نماینده تایلند رفت و با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

نظر شما