شناسهٔ خبر: 1470237 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بازي‌هاي آسيايي اينچئون

صاحب‌خبر -

سيفي دومين مدال طلاي ايران را کسب کرد

ووشوکار طلايي بازي‌هاي آسيايي گفت: با کسب مدال طلا به آرزوي چندين ماهه‌‌ام رسيدم. محسن محمد سيفي پس از کسب مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي، اظهار کرد: واقعا بازي سخت و نفسگيري را با حريف چيني داشتم و از آنجا که تمام جوانب رقابت به نفع حريف چيني بود، تلاش کردم بازي را مقتدرانه به سود خود به پايان برسانم تا حرف و حديثي باقي نماند. وي ادامه داد: حريف قزاقستاني‌ام در مرحله فينال نيز سرمربي چيني داشت که او رادر دو راند شکست دادم و به آرزوي چندين ماهه‌ام رسيدم. او در پايان گفت: از همه مردم ايران تشکر مي‌کنم که اين روزها کاروان ايران رادعا مي‌کنند تا موفق شوند. اميدوارم توانسته باشم دل آنها و روح پدر و مادرم را شاد کنم. من تلاش خواهم کرد در رقابت‌هاي بعدي نيز باز هم باعث شوم پرچم ايران به اهتزاز درآيد.

ووشو کار وزن 75- کيلوگرم مردان ايران با شکست دو بر يک مقابل نماينده کره جنوبي به مدال نقره بازي‌هاي آسيايي اينچئون دست يافت. در آغاز پنجمين و آخرين روز رقابت‌هاي ووشوي بازي‌هاي آسيايي اينچئون مسابقات فينال اوزان مختلف برگزار شد که در فينال وزن 75- کيلوگرم مردان حميدرضا لادور مقابل «کيم ميون جين» از کره جنوبي شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تيم ملي بسکتبال ايران رقابت‌هايش در بازي‌هاي آسيايي را با برد آغاز کرد. تيم ملي بسکتبال ايران در نخستين ديدارش به مصاف هند رفت و با نتيجه 76 بر 41 به پيروزي رسيد تا نخستين گامش را محکم بردارد. ملي‌پوشان بسکتبال ايران که با ترکيب مهدي کامراني، بهنام يخچالي، صمد نيکخواه بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي بازي را آغاز کردند در چهار کوارتر مسابقه بانتايج 22 بر 16، 16 بر 12، 18 بر 8 و 18 بر 5 برنده شدند و حريف خود را مغلوب کردند. ملي‌پوشان امروزدر دومين مسابقه خود به مصاف فيليپين مي‌روند. ايران با اين برد صعودش به مرحله يک چهارم پاياني را قطعي کرد.

شمشيربازان ايران با رسيدن به فينال بازي‌هاي آسيايي مدال نقره خود در بخش تيمي اسلحه سابر را قطعي کردند. در ادامه رقابت‌هاي شمشيربازي بازي‌هاي آسيايي در اسلحه سابر تيم ملي ايران براي صعود به فينال به مصاف چين رفت و دريک ديدار نفسگير و نزديک با نتيجه 45 بر 44 به پيروزي رسيد و فيناليست شد. شمشيربازان ايران با اين برد مدال نقره خود را قطعي کردند. محمد رهبري، مجتبي عابديني و فرزاد باهر ارسباران ترکيب ايران را تشکيل مي‌دادند.

ووشوکار وزن 52- کيلوگرم ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به مدال نقره بسنده کرد. در آغاز پنجمين و آخرين روز رقابتهاي ووشوي بازي‌هاي آسيايي اينچئون مسابقات فينال اوزان مختلف برگزار شد که در وزن 52- کيلوگرم سانداي بانوان الهه منصوريان دو بر صفر مقابل«ژانگ لو آن» از چين شکست خوردو به مدال نقره بسنده کرد. منصوريان قبل از اعزام به مسابقات گفته بود که تمام تلاشش را مي‌کند که دراينچئون نقره داغ نشود ولي نتوانست در مبارزه فينال از سد حريف نامدار خود بگذرد.

تيم روئينگ چهار نفره دختران ايران صاحب مدال برنز قايقراني بازي‌هاي آسيايي شد. تيم روئينگ چهار نفره سبک وزن دختران ايران موفق شد به مدال برنز بازي‌هاي آسيايي دست يابد. سولماز عباسي، حميرا برزگر،نازنين ملايي و مهسا جاور پاروزنان ايران بودند که مدال برنز را بر گردن آويختند. چهار دختر ايراني زمان 7 دقيقه و 37 ثانيه و 42 صدم ثانيه را ثبت کردند. مدال‌هاي طلا و نقره هم به چين و ويتنام رسيد. اين اولين مدال قايقراني ايران در بازي‌هاي آسيايي است. همچنين تيم چهار نفره مردان ايران در مسابقه فينال در مکان چهارم قرار گرفت.

تيرانداز کشورمان از کسب مدال بازي‌هاي آسيايي بازماند. در ادامه‌ رقابت‌هاي تيراندازي بازي‌هاي آسيايي، در تفنگ خفيف درازکش 50 متر بانوان، مه‌لقا جام بزرگ با اختلاف 4دهم و کسب امتياز 2/602 رتبه چهارم را بدست آورد و از کسب مدال بازماند. در اين رشته دينا فرزادخواه 31 شد و الهه احمدي در مکان 34 قرار گرفت. تيم ايران در مجموع هشتم شد.

نظر شما