شناسهٔ خبر: 1465384 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بيابانگرد: بايد در 5 روز 8 کيلو وزن کم کنم!

جانشين اميد نوروزي در بازي‌هاي آسيايي اينچئون مي‌گويد بايد در فاصله 5 روز تا وزن‌کشي مسابقه‌ها 8 کيلو وزن کم کند.

صاحب‌خبر -

افشین بیابانگرد ، درباره حضورش در بازی‌های آسیایی اینچئون به جای امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم اظهار کرد: در حال حاضر 8 کیلو اضافه وزن دارم و صبح امروز کادر فنی تیم ملی با من تماس گرفتند و اعلام کردند نوروزی به دلیل مصدومیت شدید نمی‌تواند عازم بازی‌های آسیایی شود و تو را به جای او انتخاب کردیم. کادر فنی نمی‌توانست به غیر از من از کسی در این وزن استفاده کند و آنها مجبور بودند من را به جای نوروزی انتخاب کنند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکل اضافه وزنش با توجه به این که در مسابقه‌های جهانی که دو هفته پیش از ازبکستان برگزار در وزن 71 کیلوگرم به روی تشک رفته است خاطرنشان کرد: من 5 روز فرصت دارم تا 8 کیلوگرم وزن کم کنم. پس از مسابقه‌های جهانی نیز تمرین خاصی نداشتم اما وقتی تیم ملی به من نیاز دارد، آن را قبول کردم. امروز نیز به کادر فنی اعلام کردم قول می‌دهم در 5 روز باقی مانده دیگر غذا نخورم تا بتوانم 8 کیلو کم کنم! به جز این چاره‌ای ندارم و امیدوارم خدا کمک کند بتوانم به سر وزن برسم.

وی با بیان این که به خاطر موفقیت کشتی ایران حاضرم هر سختی را متحمل شوم گفت: فکر نمی‌کنم هر کشتی‌گیری این پیشنهاد را قبول می‌کرد؛ چرا که ممکن بود به دلیل نتیجه نگرفتن در بازی‌های آسیایی به خاطر کاهش وزن زیاد به اعتبار او لطمه بخورد. من 4 – 5 روز پیش به کادر فنی اعلام کردم اگر می‌خواهید من را اعزام کنید به من زودتر بگویید تا تمرین‌های خودم را آغاز کنم. اگر آن روز می‌گفتند بسیار راحت‌تر وزن کم می‌کردم و هم از لحاظ روحی خود را مهیای حضور در بازی‌های آسیایی می‌کردم. در حال حاضر شرایط خیلی سخت است خودم را به سر وزن برسانم اما با توکل به خدا و دعای مردم امیدوارم موفق شوم.

بیابانگرد در پاسخ به این سوال که 8 کیلو اضافه وزن در مدت تنها 5 روز می‌تواند موجب افت بدنی تو در بازی‌های آسیایی شود گفت: دیگر مجبور بودم به خاطر موفقیت کشتی کشور این پیشنهاد را قبول کنم چرا که نمی‌شد در این وزن نماینده‌ای در بازی‌های آسیایی نداشته باشیم و این می‌توانست به اعتبار کشتی فرنگی لطمه بزند. کادر فنی تیم ملی و کادر پزشکی تمام تلاش خود را کردند تا نوروزی را به بازی‌های آسیایی برسانند اما این قضیه امروز نهایی شد که او نمی‌تواند در اینچئون حاضر شود. مطمئنا 8 کیلو کاهش وزن در میزان آمادگی بدن تاثیر می‌گذارد اما تمام سعی‌ام را می‌کنم تا پس از آنکه به سر وزن رسیدم، بر روی تشک نیز با جان و دل کشتی بگیرم و ان‌شاءالله نتایج خوبی را کسب کنم. به همه مردم قول می‌دهم هیچ کم فروشی در این راه انجام ندهم.





googlereader googleplus stumbleupon digg cloob twitter facebook

نظر شما