شناسهٔ خبر: 14564209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهریان: عملکرد بانوان در رشته های مختلف المپیک خوب بوده است

ریو - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه روند کسب سهمیه المپیکی بانوان کاملا رضایت بخش بود، اظهار داشت: تا به امروز عملکرد بانوان در رشته های مختلف خوب بود و امیدواریم در ادامه شاهد عملکرد بهتر هم باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از ریو، رباب شهریان با اشاره به اینکه تا به امروز ورزشکاران ایرانی رقابت های خود در رشته های قایقرانی، تنیس روی میز و تیراندازی را برگزار کرده اند، در مورد عملکرد آنها توضیح داد.
وی که در حاشیه رقابت های تیراندازی ٢٥ متر تپانچه بادی صحبت می کرد، در مورد گلنوش سبقت اللهی و عملکرد وی خاطر نشان کرد: رکوردهای سبقت اللهی نسبت به رکوردهایی که در تهران داشت، بهتر است؛ البته فراموش نشود که گلنوش سبقت الهی تنها ٦ ماه است که در این رشته کار می کند و حالا در المپیک با کسانی رقابت می کند که ١٦- ١٥ سال تجربه فعالیت دارند.
شهریان ادامه داد: در مجموع کسب مدال در المپیک برای بانوان ایران مشکل است، به هر حال در مقایسه با دیگر کشورها اعزام بانوان ایران به رقابت های برون مرزی خیلی کمتر است و همین مساله قطعا بر چگونگی عملکرد آنها در میادین مختلف تاثیر می گذارد.
معاون توسعه امور بانوان وزیر ورزش خاطر نشان کرد: البته مسیری که بانوان ورزشکار ایران در پیش گرفته اند، امیدوارکننده است. امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.
وی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی وزارت ورزش از نتیجه گیری بانوان در المپیک پیش از آغاز رسمی این بازی ها چه بود و اینکه آیا پیش بینی مدال داشتید؟ گفت: پیش بینی داشتیم یک مدال بگیریم، به خصوص در تیراندازی به الهه احمدی خیلی امید داشتیم که او نتوانست به رغم عملکرد خوبش صاحب مدال شود.
شهریان ادامه داد: الهه احمدی طی ٦ ماه گذشته رنکینگ اول جهان را در اختیار داشت اما به هر حال اینجا المپیک است و شرایط ورزشکاران دیگر کشورها به خاطر همان مسائل اعزام های برون مرزی و البته تجهیزاتی که در اختیار دارند، به مراتب بهتر است.
وی در مورد حضور رشته های تیمی بانوان در المپیک گفت: در بخش بانوان فعالیت در رشته های تیمی به مراتب دیرتر از مردان آغاز شد این در حالی است که در المپیک ریو یک رشته تیمی در بخش مردان داریم؛ در هر صورت اینکه به گونه ای پیش برویم که در رشته های تیمی بانوان هم صاحب مدال شویم، در برنامه است.
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه توانایی لازم در ورزش بانوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تیم فوتسال بانوان ایران قهرمان آسیا شد و همین موضوع موید توانایی ورزشکاران مان است.
ورزشی**9129**1379

نظر شما