شناسهٔ خبر: 14549416 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، تا ساعت 9 صبح فردا

خدایی: نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1395 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تا ساعت 9 صبح فردا اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم خدایی در نشست خبری افزود: نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم شده است و این کارنامه از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org توزیع می شود.

زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 23 تا 28 مرداد است
وی گفت: براساس برنامه ریزی ها، زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 23 تا 28 مرداد است.

خدایی با بیان اینکه همه داوطلبان این آزمون مجاز به انتخاب رشته هستند، افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته از روز گذشته در پایگاه اینترنتی یاد شده منتشر شده است و دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی نیز از عصر امروز در این پایگاه اینترنتی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های کشور 750 هزار نفر است گفت: اقبال قبولی دو گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی بیشتر از تعداد داوطلبان است.

ابراهیم خدایی در نشست خبری افزود: آزمون سراسری سال 95 به علت موضوع  تاثیر سوابق تحصیلی با کش و قوس هایی همراه بود و تاثیر مثبت آن را در سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی رشته ای پزشکی و دامپزشکی را با 9200 ظرفیت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاهی بیان کرد.

پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری جمعه منتشر می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از عصر جمعه منتشر می شود.

خدایی با بیان اینکه کارنامه داوطلبان در سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر می شود افزود: در مرحله نخست، کارنامه 75 هزار نفر اول در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین 10 هزار نفر اول در گروه های آزمایشی زبان های خارجی و هنر منتشر می شود.

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سایت اینترنتی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام نکرده اند نیز می توانند در مدت زمان انتخاب رشته برای انتخاب رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی است، اقدام کنند.

خدایی با اشاره به نام نویسی حدود 860  هزار داوطلب در این آزمون افزود: حدود 430 هزار نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های دوره های روزانه شده اند و ظرفیت پذیرش در  این کد رشته ها حدود 128 هزار نفر است.

راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز از عصر چهارشنبه در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش منتشر می شود
وی گفت: راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز از عصر چهارشنبه در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش منتشر می شود.

خدایی افزود: مهمترین منبع برای انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته است وتمام قوانین و ضوابط در آن درج شده است و دفترجه های کاغذی انتخاب رشته نیز از شنبه در دفاتر پستی توزیع می شود.

وی گفت: همچنین اطلاعیه دانشگاه آزاد در خصوص انتخاب رشته های با آزمون این دانشگاه نیز در روزهای آینده منتشر می شود.

نظر شما