شناسهٔ خبر: 14494098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برگزاری نشست استانداران سراسر کشور با حضور جهانگیری

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای در نشست امروز استانداران سراسر کشور بررسی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این نشست علاوه بر استانداران و معاون اول رئیس جمهور؛ وزرای کشور؛ نیرو؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند.
 
بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای مهم‌ترین دستور کار نشست امروز استانداران بود.
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: شاخص ها نشان می دهد اقتصاد کشور امیدوارکننده و رو به رشد است و ضمن استمرار این حرکت، باید از آن حفاظت کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق جهانگیری با اشاره به رشد اقتصادی کشور افزود: در چهار ماهه نخست امسال، برق صنعتی مصرفی در 22 استان کشور از 38 درصد تا 4 الی 5 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است و تنها تعداد معدودی از استان ها هستند که دارای نرخ منفی نسبت به سال گذشته هستند.
وی گفت: در صحنه هایی،‌ اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کند اما در دورانی هستیم که اقتصادمان باید مدیریت شود.
جهانگیری افزود: در شهریور ماه آثار این تصمیمات را خواهید دید و مخالفان نیز مجبور به اعتراف می شوند که اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.
وی گفت : برای امسال رشد اقتصادی 5 درصدی را هدفگذاری کرده ایم و امیدواریم مدیران کشور و استان ها برای تحقق آن تلاش کنند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: ‌برای رسیدن به این هدف اصلاحات جدی را در دستور کار قرار داده ایم و از این جمله می توان به اصلاح نظام بانکی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: نظام بانکی یعنی نظامی که تامین کننده 87 درصد منابع مالی کشور است و اگر به آن تهاجم شود نشان دهنده مظلومیت این نظام است زیرا از خرید محصولات کشاورزی تا گردش چرخ تولید نیازمند توجه به نظام بانکی هستیم.
جهانگیری تصریح کرد: باید اصلاح این نظام را جدی بگیریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را به نحوی مطلوب فعال کنیم.
وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو برنامه های اصلی دولت است اظهار داشت: ‌باید از اینکه جوانان ما جویای کار هستند اما اقتصاد نمی تواند کار آنها را فراهم کند ناراحت باشیم اما باید با توسعه و حرکت رو به جلو مشکل اشتغال را حل کنیم.
جهانگیری در ادامه ضمن تشکر از استانداران و برگزاری این نشست گفت: بر اساس جمع بندی های صورت گرفته،‌ در مواردی که اعضا با آن موافق بودند ،‌ نتیجه ابلاغ و عملیاتی می شود اما در سایر موارد با تشکیل کارگروهی پنج نفره،‌ ظرف حدود دو هفته،‌ یکصد پیشنهاد مطرح شده مرور و به پیشنهادها رسیدگی می‌شود.

 

 

نظر شما