شناسهٔ خبر: 14469961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بانوان تيرانداز تاريخ را عوض مي کنند؟

آغاز رقابت ورزشکاران ايران در المپيک ريو

صاحب‌خبر -

 آفرينش- پس از برگزاري مراسم افتتاحيه، ورزشکاران ايران از عصر امروز کار خود را در المپيک 2016 آغاز مي‌کنند.

در روز نخست، نجمه خدمتي و الهه احمدي ساعت 16 به وقت ايران و در مسابقات تفنگ 10 متر بادي در مرحله مقدماتي به مصاف حريفان خود مي روند.

اين دو بانوي تيرانداز در يکي دو سال اخير خود را به عنوان مدعي جهاني در بخش تفنگ بادي 10 متر مطرح کرده اند و در پي تاريخ سازي در ورزش ايران هستند، چرا که بانوان ايراني تابحال در بازيهاي المپيک صاحب مدال نشده اند و اگر خدمتي يا احمدي موفق به اين کار شوند، در واقع تاريخ ورزش ايران را تغيير داده اند.

در اولين روز رسمي بازي‌ها به جز خدمتي و احمدي، نمايندگان دوچرخه سواري، تنيس روي ميز و قايقراني ايران هم رقابت‌هاي خود را شروع مي کنند.

در دوچرخه سواري و در ماده استقامت جاده سه رکابزن ايران آروين گودرزي، ميرصمد پورسيدي و قادر ميزباني از ساعت 17 مسابقه خود را آغاز خواهند کرد.

ايران تنها در بخش جاده سهميه المپيک گرفته و اگر رکابزنان جزو 50 نفر برتر قرار گيرند، نتيجه قابل قبولي بدست آورده اند.

حتي فدراسيون دوچرخه سواري براي رکابزني که به عنوان پنجاهم برسد، 50 ميليون تومان جايزه تعيين کرده است.

در قايقراني و در روئينگ تک نفره مهسا جاور به آب مي‌زند. دور مقدماتي روئينگ تک نفره از ساعت 16 آغاز خواهد شد.

در روز نخست رقابت‌هاي پينگ‌پنگ نيما عالميان از ساعت 18 به وقت تهران با کاناک از آمريکا بازي مي کند و نوشاد عالميان نيز از ساعت 19 به وقت محلي (بامداد يکشنبه) با توکيچ از اسلووني ديدار مي کند.

ندا شهسواري هم با پريلووا از بلاروس بازي مي کند. ديدار شهسواري با پينگ پنگ باز بلاروسي ساعت 22 به وقت تهران است.

ندا شهسواري و نوشاد عالميان در دور نخست استراحت دارند. اين دو ورزشکار دومين ميدان المپيک خود را تجربه مي کنند و در بازيهاي 2012 لندن نيز حضور داشتند.

ايران با 63 ورزشکار در 14 رشته به بازيهاي المپيک رفته است و رقابت رشته هاي مدال آور ايران مانند کشتي، وزنه برداري و تکواندو از هفته دوم برگزار مي شود.

حضور 20 ثانيه‌اي کاروان ايران در انظار ميلياردها بيننده تلويزيوني

اما کاروان ايران بامداد امروز در مراسم افتتاحيه به پرچمداري زهرا نعمتي در ورزشگاه ماراکانا رژه رفت. سهم هر کشور از پخش مستقيم تلويزيوني مراسم رژه به جز چند کشور خاص که تعداد ورزشکارانشان بيش از حد ميانگين بود از جمله کشور ميزبان، حدود 20 ثانيه بود.

بر اساس اين زمان‌بندي، کاروان ورزشي کشورمان راس ساعت 21 و 38 دقيقه و 46 ثانيه( به وقت محلي) وارد ورزشگاه شد و براي بيست ثانيه در معرض ديد بيش از سه ميليارد بيننده تلويزيوني اين رويداد بزرگ قرار گرفت.

ملي پوشان کشورمان در اين رژه با کت شلوارهاي سفيد رنگي که روي يقه و آستين‌ها وجيبش از پارچه قرمز و سبز استفاده شده رژه رفتند. بيشترين تايم پخش رژه به کشور ميزبان با 44 ثانيه و هلند با 38 ثانيه اختصاص داشت. مراسم افتتاحيه ساعت 3:30 بامداد امروز آغاز شد.

قهرمانان اروپا حريفان شمشيربازان کشورمان

اما مسابقات شمشيربازي المپيک قرعه‌کشي شد و طبق آن مجتبي عابديني و علي پاکدامن حريفان خود را شناختند.

مجتبي عابديني بايد برابر ياگوت کا از اوکراين قرار بگيرد و علي پاکدامن نيز با زابو از آلمان مسابقه خواهد داد.

پاکدامن در صورت برد در دور اول بايد در گام بعدي با الکسي کومنکو روس نفر اول دنيا روبرو بشود و عابديني نيز گوو شمشيرباز کره جنوبي را در پيش خواهد داشت.

قرعه سخت روزبهاني در بوکس

همچنين احسان روزبهاني تنها بوکسور کاروان کشورمان، در اولين مسابقه‌اش در بامداد دوشنبه در المپيک به مصاف پيتر مولنبرگ از هلند مي‌رود. اين بوکسور هلندي در رده پنجم رنکينگ جهاني وزن 81 قرار دارد.

نظر شما