شناسهٔ خبر: 1436520 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

«سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

بانی فیلم آنلاین: فقط آمريکاي شمالي نبود که اين هفته توسط فيلم پرماجرا و قدري رمانتيک «دونده مارپيچ» تسخير شد بلکه اين فيلم که به طور همزمان در 50 کشور ديگر دنيا اکران شده است، در اروپا، آمريکاي جنوبي و شرق آسيا هم مجموعاً 6/37 ميليون دلار فروخت تا بعد از دو هفته اکران در اين مناطق 49 ميليون دلار سود به بار آورده باشد.

صاحب‌خبر -

10:20

تبلیغِ تخفیفِ یک محصول آرایشی به‌مناسبت درگذشت «سایه» که حاشیه‌ساز شده است، جعلی از آب درآمد.
به گزارش ایسنا، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.
ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ (“hooshang”) می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!
با این حال، در پی پیگیری خبرنگار ایسنا در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.
به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.
این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد.

*کپی برابر اصل نیست.
*با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید!
*هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشیم!»

برچسب‌ها:

نظر شما