شناسهٔ خبر: 14331019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آزادی ۲۷۰۰ قربانی قاچاق انسان در آمریکای لاتین

پلیس بین الملل (‌ اینترپل ) روز پنجشنبه از آزادی بیش از ۲۷۰۰ قربانی قاچاق انسان از جمله نوجوانان در آمریکای لاتین در یک عملیات گسترده تحت هماهنگی اینترپل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اینترپل در بیانیه ای اعلام کرد این عملیات موسوم به اسپارتاکوس سه ماه ژوئن ابتدا در سه فرودگاه مینیسترو پیستارینی Ministro Pistarini در بوئنوس آیرس (‌ آرژانتین )، گوارولوس Guarulhos  در سائو پائولو (‌ برزیل )، و الدورادو در بوگوتا ( کلمبیا ) انجام شد که احتمال می رفت به محل اصلی قاچاق انسان تبدیل شده اند.   

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیون، اینترپل در آستانه روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان در 30 ژوئیه اعلام کرد این عملیات با همکاری 25 کشور زمینه را برای دستگیری 134 نفر و انهدام هفت شبکه جنایات سازمان یافته فراهم کرد.

در بین افرادی که نجات داده شدند 27 دختر نوجوان دیده می شود که در کشورهای مختلف هدف سوء استفاده جنسی و نیروی کار ارزان قیمت  قرار گرفتند.

در اکوادور چند دختر جوان هنگام خروج از مدرسه ربوده و بعد به خارج از این کشور منتقل شده بودند.

در پرو حدود 900 مامور پلیس در عملیات علیه برده داری جنسی و کار اجباری در شهر رینکونادا Rinconada مشارکت داشتند و 190 زن و 250 مرد را آزاد و پنج مظنون را بازداشت کردند.

دو عملیات اسپارتاکوس یک و دو در سال های 2012 و 2014 با نجات بیش از 1000 قربانی قاچاق انسان همراه بود.
 

نظر شما