شناسهٔ خبر: 14202143 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زنجان:

ثبت الکترونیکی اسناد و املاک از اولویت‌های اصلی‌ست

ایلنا: توجه به ثبت الکترونیکی اسناد و املاک در سطح کشور از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

صاحب‌خبر -

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: توجه به ثبت الکترونیکی اسناد و املاک در سطح کشور از اولویت‌های اصلی این نهاد است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد حسن بکاییان ظهر امروز(۶ اسفند) در مراسم تودیه و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان زنجانبه ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و اظهار داشت: در ۱۱ ماهه نخست امسال یک میلیون ۲۰۰ سند ماللکیت الکترونیکی به صورت تک برگ در کشور صادر شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان حاکمیتی است، یادآور شد: سابقه فعالیت ثبتی در ایران به ۱۰۰ سال می‌رسد که در این راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ۹۰ سال سابقه نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کوتاه و بلند مدت کشور ایفا کرده است.
به گفته وی، سالانه اقشار مختلفی از مردم در حوزه‌های مختلف اعم از نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول، ازدواج و طلاق به این سازمان مراجعه می‌کنند.
معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به استفاده از سیستم نوین به جای سیستم سنتی در ثبت اسناد و املاک خاطرنشان ساخت: در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم این سازمان از چهار سال اخیر گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته است.
وی همچنین به رویکردهای سازمان ثبت اسناد و املاک برای عملیاتی کردن فعالیت‌های با استفاده از فن آوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: داده آمایی اطلاعات ثبتی در یک پروسه زمانی یک ساله از فرمانداری‌ها، تکمیل بانک و صحت اطلاعات با بهره گیری از راه‌های مختلف از این رویکردهاست.
وی ادامه داد: به استناد برنامه پنجم توسعه سازمان مکلف به اجرای برنامه سیستم ثبت آنی بوده و ثبت مکانیزه معاملات رسمی از شش ماه اخیر شروع شده است.
در ادامه این مراسم از اقدامات محمد نخله به عنوان مدیرکل اسبق ثبت اسناد و املاک استان زنجان تقدیر و جعفر الوندی به عنوان مدیر جدید ثبت اسناد و املاک استان زنجان منصوب شد.

نظر شما