شناسهٔ خبر: 1419111 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازی های آسیایی 2014

مربیان دیروز تیم ملی والیبال؛ رقبای امروز ملی پوشان در اینچئون

تهران - ایرنا - تیم های ملی والیبال قطر، عربستان سعودی و کره جنوبی در مسابقات والیبال بازیهای آسیایی 2014 با مربیانی که اوج درخششان در مدت زمان همکاری با والیبال ایران بوده است، شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال هفدهمین دوره بازیهای آسیایی از روز گذشته با حضور 16 تیم آغاز شد که در تیم های قطر، عربستان، کره جنوبی مربیانی به عنوان سرمربی و آنالیروز فعالیت می کنند که در گذشته دور و نزدیک با والیبال ایران در تیم های ملی و رده های مختلف سنی همکاری داشتند.

بر این اساس پارک کی وون سرمربی تیم ملی والیبال کره جنوبی است که در گذشته هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشت.

همچنین عربستان سعودی که در گروه دوم این رقابت ها با پاکستان، ژاپن و کویت همگروه است، هدایت تیم ملی والیبال خود را به ست کوویچ سرمربی اسبق تیم والیبال جوانان ایران سپرده است.

ایوان کرکویچ که در تیم والیبال جوانان ایران آنالیزو و دستیار ویژه ست کوویچ بود، در حال حاضر آنالیزور عربستان است.

خوان سیچلو دستیار و تئوریسین خولیو ولاسکو در زمانی که هدایت تیم ملی والیبال ایران بر عهده داشت، در مسابقات والیبال بازی های آسیایی هدایت تیم ملی قطر را بر عهده دارد.

همچنین پائولو آنالیزور کهنه کار ایتالیایی به عنوان آنالیزور در تیم ملی والیبال قطر همکاری می کند، سابقه حضور در تیم ملی ایران را در زمان سرمربیگیری مربیانی چون پارک کی ون، معدنی و ولاسکو دارد. قطر نیز در گروه اول این مسابقات با تیم های کره جنوبی، چین تایپه و قزاقستان همگروه است.

پارک سون سون نیز که چهل سال پیش سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود، در حال حاضر به عنوان نایب رییس فدراسیون والیبال کره جنوبی در این رقابت ها حضور دارد.

تیم ملی والیبال ایران امروز دوشنبه از لهستان راهی اینچئون می شود تا مسابقات خود را از سوم مهرماه در این رقابت ها آغاز کند.

ورزشی(1)**1379

نظر شما