شناسهٔ خبر: 1418445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر؛

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور کرمان افتتاح شد

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دانشگاه پیام نور کرمان صبح امروز با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و مسئولان دانشگاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو » از کرمان، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و ادبیات پایداری امروز در دانشگاه پیام نور کرمان افتتاح شد.

در این مراسم مهدی ابوالحسنی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت‌های جامعه امروز است و باید اهداف و آرمان شهدا را برای نسل چهارم انقلاب تبیین کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس واژه ای بسیار گمنام و غریب در کشور به ویژه در حوزه دانشگاهی است ،چراکه  حدود 25 سال از جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اما تازه از حدود پنج سال قبل درس آشنایی با دفاع مقدس وارد دروس دانشگاهی شده است.

ابوالحسنی تصریح کرد: هنوز زوایای پنهان زیادی از جنگ، دفاع مقدس و شهدا وجود دارد که هم حوزه و هم دانشگاه در این زمینه کوتاهی و غفلت کرده اند و ضرورت دارد که دانشگاهها در این زمینه حرکتی اساسی کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: تاکنون پنج کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاههای شهید باهنر کرمان، ولی عصر رفسنجان، آزاد اسلامی کرمان و آزاد سیرجان راه اندازی شده و امروز شاهد افتتاح و راه اندازی ششمین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور هستیم.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه ها افزود: راه اندازی رشته های ادبیات پایداری نیز در دانشگاهها ضروری است.

ابوالحسنی گفت: تاکنون برخی دانشگاه‌های شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان به این کتابخانه مجهز شده‌اند.

لازم به ذکر است، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دانشگاه پیام نور کرمان صبح امروز توسط مسلم محمدی سلیمانی، برادر شهید سلیمانی و از اعضای هیئت این دانشگاه افتتاح شد./205ب2/

نظر شما