شناسهٔ خبر: 14035596 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

ساختمان صداوسیمای استان با حضور رئیس رسانه ملی به بهره برداری می رسد

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: این پروژه بیش از 151 هزار متر مربع مساحت و 6 هزار و 500 متر مربع زیربنا دارد که برای بهره برداری آن در مجموع بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
امیر هوشنگ آذر دشتی با اشاره به استفاده از جدیدترین و به روزترین امکانات فنی و تجهیزات تولید و پخش صدا و تصویر در این پروژه افزود: احداث 3 استودیوی تلویزیونی ، 5 استودیوی رادیویی، برقراری سیستم اتوماسیون صدا و تصویر، برقراری فیبر نوری با کابل کشی به طول 12 کیلومتر از مهمترین ویژگی های این پروژه است.
وی با بیان اینکه سایت جدید صدا و سیمای شبکه اترک قابلیت راه اندازی سیستم دیتاسنتر، واحد انیمیشن سه بعدی و استودیوی مجازی را نیز دارد گفت: با بهره برداری از ساختمان جدید، تولید و پخش برنامه های شبکه اترک از نظر کیفی و محتوایی نیز ارتقاء چشمگیری خواهد یافت.
پس از تقسیم استان خراسان به سه استان در تابستان 83، صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی که ابتدا به صورت خبرگزاری و زیر نظر صداوسیمای خراسان اداره می شد با توجه خاص مسئولان صدا و سیما در سال 84 به اداره کل ارتقاء یافت و در پاییز 84 واحد رادیو با تولید و پخش روزانه 6 ساعت، آغاز به کار کرد. در حال حاضر این رادیو 20 ساعت برنامه به مخاطبان خود ارائه می کند. سیمای محلی نیز در فروردین 86 افتتاح شد و در ششم مرداد 89 شبکه استانی سیمای اترک به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
همچنین نخستین فرستنده دیجیتال استان خراسان شمالی 25 اسفند ماه 90 در محل ایستگاه پرقدرت آخرداغ از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم به صورت رسمی افتتاح شد .
7184/1744

برچسب‌ها:

نظر شما