شناسهٔ خبر: 14007263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آسیب‌شناسی منصفانه و تشکیل اتاق فکر مدنظر مدیریت جدید حوزه‌های علمیه باشد

R7854/P1361

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آسیب شناسی منصفانه و دقیق و تشکیل اتاق فکری برای از بین بردن آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمیه یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار دهد.

صاحب‌خبر -

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تغییر مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه باشد تقدیر از تلاش مدیران گذشته حوزه‌های علمیه و همچنین استفاده از تجربیات آنها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ‌ قم افزود: یکی از اقداماتی که حوزه‌های علمیه باید انجام دهد آسیب شناسی منصفانه و به دور از سیاه نمایی و سفیدنمایی است، آسیب‌ها به اتاق فکر متشکل از 5 نفر منتقل شود و تصمیم مناسبی برای رفع مشکلات گرفته شود.

آیت الله علیدوست با اشاره به لزوم نشر معارف دینی در جامعه و وظیفه حوزه‌های علمیه در این زمینه بیان کرد: حوزه‌های علمیه در 5 بخش آموزش، پژوهش، پرورش، تبلیغ و تحقیق دین رسالت دارد و باید گذاره های دینی را در جامعه عینیت دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید احتیاجات نظام به حوزه علمیه منتقل و مطالبات حوزه علمیه به حاکمیت منتقل شود، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه کادر قابل و با تقوا و مخلص برای خدمت به اسلام تربیت کند که این موضوعات در مدیریت جدید مخفی نیست بلکه در مدیریت گذشته نیز مخفی نبود.

وی خاطر نشان کرد: آسیب شناسی منصفانه و دقیق و تشکیل اتاق فکری برای از بین بردن آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمیه یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما