شناسهٔ خبر: 1398490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت حدود ۱۵۵ تروریست داعش در عراق

صاحب‌خبر -


به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان ، دست‌کم ۲۲ تن از تروریست های داعش در حملات هوایی ارتش عراق به مناطق مختلف استان صلاح الدین در ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد به هلاکت رسیدند .

منابع امنیتی عراق اعلام کردند جنگنده های  نیروی هوایی عراق مواضع  عناصر داعش را در شمال شهرک ضلوعیه  به شدت بمباران کردند .

بر اثر حملات هوایی ارتش عراق  پنج دستگاه خودروی نظامی  داعش منهدم  شد.

منابع خبری از کشته شدن بیست و پنج تروریست در غرب استان الانبار عراق خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، بیست و پنج تروریست در پی حمله هوایی ارتش عراق به غرب استان الانبار کشته شدند. یک منبع امنیتی گفت هواپیماهای ارتش عراق مواضع تروریستهای داعش را در مناطق حصیبه، العبیدی و القائم هدف قرار دادند. در این حملات خودروهای تروریست ها نیز منهدم شد.

در حمله هوایی به مواضع تروریست های داعش در شمال و شرق منطقه الضلوعیه در جنوب تکریت نیز سی نفر از آن ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، یک منبع امنیتی گفت در این حمله محل تجمع تروریست های داعش در شمال و شرق منطقه الضلوعیه در جنوب تکریت هدف قرار گرفت که براثر آن سی تروریست کشته شدند که یکی از آن ها تبعه یمن بود. وی افزود: در این حمله شش خودروی تروریست ها نیز منهدم شد.

یک منبع  امنیتی عراق اعلام کرد  در حملات هوایی جنگنده های فرانسوی نیز به مواضع  عناصر داعش در استان  نینوا در شمال عراق دست کم 75  تروریست  مسلح کشته شدند .

با  تشدید حملات هوایی  آمریکا و فرانسه  علیه مواضع و پناهگاه های داعش در استان نینوا ، عناصر این گروه مواضع خود را در این استان  تغییر دادند .

 منبع امنیتی عراق افزود  منطقه  الغابات در حومه موصل  هدف حملات هوایی مستقیم  جنگنده های فرانسوی قرار گرفته است  و دهها تن از عناصر داعش در این منطقه کشته شدند .

گفتنی است  حملات هوایی ارتش فرانسه علیه  مواضع داعش در عراق در موصل  از روز جمعه آغاز شد .

پاکسازی منطقه القراغول در جنوب غربی بغداد از وجود تروریستهای داعش

منطقه القراغول در جنوب غربی بغداد با عملیات نیروهای امنیتی عراق از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای مردمی و هواپیماهای آمریکا موفق شدند منطقه القراغول در جنوب غربی بغداد را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. این اقدام با اجرای عملیات امنیتی منحصر به فردی که شش روز طول کشید، صورت گرفت.  

زید الطائی خبرنگار این شبکه در گزارشی از منطقه القراغول گفت نیروهای امنیتی با حمایت داوطلبان در عملیاتی که منحصر به فرد توصیف شد در شش روز موفق شدند منطقه القراغول و روستاهای اطراف آن را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.

سرلشکر عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد گفت: در این عملیات با دوازده پرواز سی و دو مخفیگاه تروریست ها و تجهیزات آن ها منهدم شد و سی و سه نفر از تروریستها در حملات هوایی کشته شدند که دو نفر از آنها تک تیرانداز بودند و دو خودروی آنها نیز در این حملات منهدم شد.

فرماندار محمودیه از بیش از هزار و پانصد خانواده ای که مهاجرت کرده اند خواست به روستاهایشان بازگردند تا پشتیبان نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی باشند و زندگی در شهرها و روستاهای آنها به حالت عادی بازگردد.

وی گفت از همه خانواده هایی که مهاجرت کرده اند درخواست شده است به خانه های خود بازگردند زیرا این منطقه صد در صد امن است و ما برای تامین همه نیازهای این خانواده ها و ارائه همه خدمات به آنها کاملا آماده ایم.

در این حال واحدهای مهندسی نظامی خنثی سازی بمبهای کار گذاشته شده در راهها و خانه های شهروندان را آغاز کردند.

سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: این عملیات نیروهای مردمی و نیروهای وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد حضور داشتند. این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش و همچنین هواپیماهای آمریکا اجرا شد.

از شش روز پیش نیروهای امنیتی عراق با حمایت داوطلبان عملیات موفقیت آمیزی اجرا کردند. این عملیات از منطقه صدر الیوسفیه در  غرب بغداد آغاز شد و با آزادسازی کامل منطقه القراغول به پایان رسید. با این عملیات نیروهای امنیتی عراق می توانند به سمت منطقه عامریه فلوجه حرکت کنند.

350 هزار آواره ترکمن در عراق در معرض خطر گرسنگی هستند

یک نماینده ترکمن در پارلمان عراق هشدار داد بیش از 350 هزار ترکمن عراقی که در پی حملات عناصر تروریستی داعش در عراق آواره شده اند ، در معرض خطر گرسنگی قرار دارند .

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد ، نهلا سلامه نماینده ترکمن در پارلمان عراق دیروز با شرکت در کنفرانسی خبری اعلام کرد :‌«‌ شمار آوارگان ترکمن از مرز سیصد و پنجاه هزار تن فراتر رفته است و این افراد به علت ناتوانی دولت در حمایت مالی از آوارگان در معرض خطر گرسنگی قرار گرفته اند . »

وی افزود حدود دویست و پنجاه هزار تن از پناهجویان ترکمن از اهالی شهر تلعفر در شمال عراق هستند که ترکمن نشین است .

در پی حملات عناصر داعش  تاکنون حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در عراق آواره شده اند که بیشتر از شیعیان ، ترکمن ها ، ایزدی ها و مسیحیان هستند.

حمله عناصر داعش به گشتی ارتش عراق در شمال حله

عناصر داعش با یورش به گشتی ارتش عراق در شمال حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد یک سرباز را کشتند و دو تن دیگر را زخمی کردند .

منابع امنیتی عراق  اعلام کردند  تروریست های مسلح دیروز به یک گشتی  ارتش عراق در منطقه الفارسیه در حومه شهر جرف الصخر در شمال حله حمله کردند.

 منابع امنیتی افزودند عناصر داعش در درگیری با ماموران گشتی عراق در شمال حله یک سرباز را کشتند و دو تن دیگر را زخمی کردند و به سرعت از محل حادثه  گریختند .



نظر شما