شناسهٔ خبر: 13916025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روابط عربستان با منافقین؛ حمایت از تروریسم دستور کار ریاض

معاون سابق عربی و افریقای وزیر امور خارجه گفت: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی عربستان با منافقین به ویژه در سال های اخیر تردیدی به خود راه داد.

صاحب‌خبر -
روابط عربستان با منافقین؛ حمایت از تروریسم دستور کار ریاضحسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اظهارات ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در نمایش خیابانی گروهک منافقین در پاریس تصریح کرد : این اظهارات تایید می کند که حمایت های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال آن همواره در دستور کار ریاض بوده است.
وی گفت : من موضوع تروریسم را در آخرین دیدارم با سعود الفیصل وزیر امور خارجه سابق عربستان و در نخستین دیدارم با عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی این کشور در حاشیه نشست وزرای سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان کردم و گفتم که امنیت مقوله ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی توان با استفاده ابزاری از تروریسم کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگه داشت.
امیرعبداللهیان هشدار داد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاریرد تروریسم در تحولات منطقه ، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه می کند.
وی تاکید کرد: عربستان باید رویکرد نظامی و امنیتی خود را در منطقه تغییر دهد و با تمرکز بر راهکار سیاسی و توقف حمایت آشکار و پنهان از تروریسم نقش سازنده در منطقه ایفا کند.
رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنرانی خود در اجتماع سالانه حامیان گروهک منافقین در پاریس از مرگ "مسعود رجوی " سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد. 
ترکی الفیصل در سخنانش چند بار از لفظ "فقید" و "درگذشته" برای رجوی استفاده کرد و 
در میان تشویق‌های پی‌درپی اعضای منافقین، خطاب به مریم رجوی گفت: از خدا می‌خواهیم برای دستیابی به اهدافتان به شما کمک کند.

نظر شما