شناسهٔ خبر: 1385727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛

بازگشت از سفر را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنید

مسافران و گردشگران عزیز با تماس با سامانه ۱۴۱ نسبت به کسب اطلاع از وضعیت تردد و ترافیک مسیر اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی با توجه به حجم بالای سفر در این روز‌ها، توصیه‌هایی را به مسافران ارائه کرد و از آن‌ها خواست که بازگشت خود از سفر را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به هموطنان عزیز توصیه می‌شود برنامه بازگشت خود را مدیریت نموده و به روزهای پایانی تعطیلات موکول ننمایند و از هم اکنون نسبت به سفر بازگشت برنامه ‌ریزی کنند.

به آن دسته از هموطنانی که به دلیل مشغله کاری و اداری باید در محل‌های کار خود حاضر باشند پیشنهاد می‌شود از هم اکنون آغاز به بازگشت کنند.

با توجه به اینکه آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از روز سه شنبه مورخ اول مهرماه است از هموطنان عزیز خواهشمندیم در صورت امکان برنامه بازگشت خود را به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کرده تا فرزندان با آرامش و آسودگی کامل، خود را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده کنند.

- مسافران و گردشگران عزیز با تماس با سامانه ۱۴۱ نسبت به کسب اطلاع از وضعیت تردد و ترافیک مسیر اقدام کنند.

- مسافران و گردشگران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی ‌‌نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورند و از توقفهای غیرضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

- با توجه به اینکه احتمال دارد مسافران عزیز در ترافیک‌های طولانی مدت طی مسیر نمایند، لذا قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام نمایند تا در طول جاده‌ها با مشکل اتمام سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.


- به تمامی تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی توصیه اکید می‌شود تا ضمن رعایت امنیت روانی مسافران در طول مسیر مراجعت در جهت رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و گردشگران در ترافیک‌های طولانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

نظر شما