شناسهٔ خبر: 13801333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خرید خدمت مشمولان غایب با کمک تهسیلات بانکی پرداخت می شود

خبرگزاری شبستان: معاونت نظام وظیفه عمومی آذربایجان غربی گفت: خرید خدمت مشمولان غایب و فراری از امسال با کمک تهسیلات بانکی پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، سرهنگ حبیب جعفر زاده، معاونت نظام وظیفه عمومی آذربایجان غربی، امروز(۱۳تیر) در نشست خبری خود که در سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به آخرین اصلاحیه قانون نظام وظیفه که در تاریخ 90/8/22 انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه شاهد آن هستیم که برخی سربازی را وظیفه می دانند و برخی آن را به نوعی بیگاری می دانند اما خدمت سربازی در قانون تعیین شده و قانون به درستی باید اجرا شود.


وی با اشاره به مشمولان متاهل تصریح کرد: مشمولان متاهل به اعضای هر فرزند 3 ماه کسر خدمت دریافت می کنند و در رابطه با مرخصی استحقاقی به مانند کادر با آنها برخورد می شود و سالانه می توانند از یک ماه مرخصی استفاده کنند.

معاونت نظام وظیفه عمونی استان بیان کرد: مشمولان متاهل در محل سکونت همسران خود خدمت می کنند و این به صورت اختیاری بوده و تدابیری اتخاذ شده که حتما یک شغل و حرفه را در طول خدمت خود آموزش ببینند و اگر سربازی در حال خدمت ازدواج کند و با صاحب فرزندی شود مانند کادر به آنها تسهیلات و پاداش تعلق می گیرد.

وی گفت: اولین سرباز معلم ها با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اول آبان ماه امسال اعزام خدمت شده و به آموزش و پرورش در عنوان سرباز معلم تحویل داده می شوند.

جعفر زاده افزود: مشمولانی که امریه سرباز معلم دارند در صورت تعجیل داشتن برای انجام خدمت سربازی می توانند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و خارج از امریه اعزام به خدمت شوند.

وی اظهار داشت: ثبت نام و خرید خدمت مشمولان غایب و فراری به مانند سال 94 بوده اما در سال 95 افراد میتوانند مبلغ تعیین شده را به دو نوع پرداخت کنند یکی از آنها به صورت نقدی و دریافت 30 درصد اولیه مبلغ بوده و تا پایان سال باید 70 درصد باقی مانده پرداخت شود و دوم با کمک تسهیلات بانکی از  سوی بانک قوامین است که 30 درصد مبلغ را پرداخت کرده و ما بقی قسط بندی می شود.

وی با اشاره به روند خوب تعویض کارت پایان خدمت های کاغذی به هوشمند تصریح کرد: 58 فقره از تعویض کارت های معافیت پزشکی و کفالتی از کاغذی به هوشمند در سطح استان باقی مانده و در حال اجرا است و تعویض کارت پایان خدمت نیز 356 فقره باقی مانده و تعدادی نیز وجود دارد که انگشت شمار است.

معاونت وظیفه عمومی آذربایجان غربی گفت: مردم عزیز و مشمولان در صورت نیاز و طرح سوال می توانند با شماره گیری ۰۹۶۴۸۰ سوالات خود را با این سامانه گویا مطرح کرده و پاسخ خود را از کارشناسان دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر شما