شناسهٔ خبر: 13762489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

میلیون‌ها ایرانی روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس حماسه آفریدند

عاشقان مبارزه با صهیونیسم

صاحب‌خبر -

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، میلیون‌ها نفر از مردم ایران اسلامی با راهپیمایی گسترده ضمن اتمام حجت با دشمنان محور مقاومت، دفاع از مظلوم را فریاد زدند و در حماسه ای دیگر عشق خود به مبارزه با صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشتند.

همچون سال‌های گذشته مردم ایران اسلامی با حضور میلیونی خود همپای با سایر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، آزادی فلسطین را فریاد زدند و یکصدا نابودی صهیونیست ها را خواستار شدند.

رییس جمهور: فلسطین تنها نیست
 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، به خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است. وی افزود: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد ملت مسلمان در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست. روحانی گفت: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.

مراسم راهپیمایی روز قدس همانند شهرهای دیگر کشور، در تهران با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» و با حضور 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی برگزار شد. دمای 40 درجه هوا روز گذشته پایتخت و دمای بالاتر در بسیاری از شهرهای کشور نیز مانع حضور مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس نشد و این راهپیمایی هر باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

رییس مجلس:  نباید فرصت سوءاستفاده به صهیونیست ها داد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس، در جمع خبرنگاران گفت: حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس بسیار مؤثر است و مردم نشان می‌دهند که تا چه میزان نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان جهان حساس هستند. وی افزود: یکی دیگر از تأثیرات حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و نکته دیگر اینکه در شرایط کنونی که اوضاع منطقه، به هم ریخته است، نباید مسیر سوء‌استفاده برای صهیونیستها باز شود و این بیداری در بین ملت اسلامی باید همواره زنده باشد.

مسئولین کشورمان نیز همپای مردم در این راهپیمایی حضور یافتند. آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آمریکا بداند نمی‌تواند ما را از مردم مظلوم فلسطین جدا کنند و تا این انقلاب نظام و حکومت اسلامی هست شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل هم هست. علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران به اهمیت روز قدس اشاره کرد و گفت: تجمع مسلمانان در روز قدس برای این است که مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار گیرد.
هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور،  علوی وزیر اطلاعات، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سرلشکرعطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، غلامعلی حداد عادل، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمع دیگری از مسئولان کشوری و لشکری با حضور در خیل عظیم مردم، آزادی مردم فلسطین را فریاد زدند.

 تقدیر مراجع تقلید از حضور میلیونی مردم
مراجع عظام تقلید نیز همپای مردم در این مراسم حضور پیدا کردند. آیت‌الله جوادی آملی ، آیت الله نوری همدانی، و آیت الله مکارم شیرازی در راهپیمایی روز گذشته
حضور داشتند.
آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید قم روز گذشته در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس شهر دماوند با بیان اینکه هیچ کس حق همکاری با رژیم صهیونیستی و اسرائیل را ندارد، گفت: اگر قدس آسیب ببیند، جامعه اسلامی زیان خواهد دید. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از دیگر مراجع عظام تقلید قم هم با شرکت در راهپیمایی، از حضور باشکوه و گسترده مردم وفادار به انقلاب و اسلام در این راهپیمایی تقدیر و قدردانی کرد.

قطعنامه پایانی: آزاد‌سازی قدس شریف آرمان انقلاب اسلامی است
مردم ایران اسلامی در پایان مراسم راهپیمایی در قطعنامه ای اعلام کردند که ما ملت انقلابی و روزه‌دار ایران اسلامی، آمریکا را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و دشمن شماره یک خود می‌دانیم. در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما ملت یکپارچه و متحد ایران، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی می‌دانیم. در ادامه این قطعنامه تاکید شده است: امت ولایتمدار ایران اسلامی، با توجه به تخلف و بدعهدی آمریکا دربرداشتن تحریمها و مانع‌تراشی در مسیر تعامل بانک‌های خارجی با ایران، از مسئولین مربوطه به‌ویژه هیئت نظارت بر اجرای برجام انتظار دارد تا ضمن مقابله جدی با هرگونه کارشکنی و دقت و مراقبت درزمینه سوءاستفاده طرف‌های مقابل از ابهامات سند برجام از منافع ملت ایران دفاع و در صورت نقض عهد به فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که همانا آتش زدن برجام است عمل کنند.
در پایان این مراسم، راهپیمایان در حالی که شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند. راهپیمایان در حین آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل عکس‌هایی از شهدای مدافع حرم را در دست داشتند و علیه داعش و اسرائیل شعار سر دادند و همه این شور و اشتیاق، از عشق ملت ایران به مبارزه با صهیونیسم حکایت دارد.  پس از پایان مراسم راهپیمایی،‌ نماز عبادی -سیاسی جمعه هم در مصلی های سراسر کشور برگزار شد.

بازتاب جهانی حماسه قدسی ملت: ایران سراسر مرگ بر اسرائیل بود
راهپیمایی عظیم مردمی روز جهانی قدس در کشورمان با بازتاب گسترده‌‌ای از سوی رسانه‌های بین‌المللی مواجه شد. در همین رابطه؛  خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص روز قدس نوشت: علاوه بر «ده‌ها هزار» ایرانی که در تظاهرات تهران شرکت کرده‌اند، هزاران نفر نیز در شهرهای دیگر کشور تظاهرات مشابهی برگزار کرده‌اند. شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» نیز از تظاهرات ضداسرائیلی در سراسر ایران خبر داد و شمار تظاهرکنندگان را ده‌ها هزار تن اعلام کرد. فاکس‌نیوز یادآور شد: ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و روز قدس را از زمان انقلاب اسلامی برگزار کرده است. ایران می‌گوید این روز، مناسبتی برای پشتیبانی از فلسطینیان و تاکید بر اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان است. خبرگزاری شینهوای چین نیز با اشاره به حضور ده‌ها هزار تظاهرکننده در مراسم روز قدس، نوشت: در تهران، تظاهرکنندگان شعارهای ضداسرائیلی و ضدآمریکایی سر دادند و نوشته‌هایی به همراه داشتند که رویشان بر ضرورت مقاومت علیه بی‌رحمی‌های اسرائیل و بازگشت فلسطینیان آواره تاکید شده بود.
همچنین سایت روزنامه واشینگتن پست با انتشار خبر تظاهرات مردم ایران در روز قدس، به شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در این تظاهرات اشاره کرد و بیان داشت: رسانه های ایران خبر می دهند که افزون بر پایتخت، تظاهرات مشابهی در شهرهای سراسر ایران نیز جریان دارد. سایت روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی کوتاه نوشت: ایرانیان روز جمعه و در روز قدس، اقدامات اسرائیل در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.

سردار سلامی: 100هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو است
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه امروز ظرفیت امحا، محو و فروپاشی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت. وی افزود: اما همه ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک خلاصه نشده، در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری تا نوار غزه و شمال فلسطین و حیفا  و تل‌آویو و هر نقطه دیگری از فلسطین اشغالی تحت هدف ده‌ها هزار موشک تخریب‌گر با برد بلند خواهند بود که در اقصی نقاط اسلام مستقر شدند و منتظر دستور هستند تا یک نقطه سیاه از جغرافیای سیاسی را برای همیشه محو کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی نیز فاقد عمق راهبردی دفاعی است و این از بزرگ‌ترین آسیب‌های این رژیم منحوس و جعلی است، گفت: عمق زمینی رژیم‌صهیونیستی در حد 14 الی 24 کیلومتر است و با یک هجوم از زمین کمرشان خواهد شکست و اگر صهیونیست‌ها دست به خطا بزنند تمام سرزمین‌های اشغال شده توسط مجاهدان ایثارگر و فداکار آماده حمله خواهد بود و انشاءالله این سرزمین‌ها آزاد خواهد شد و این واقعیت جدیداً شکل گرفته است.

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نیز در انعکاس حضور گسترده مردم ایران در این راهپیمایی نوشت: مردم ایران مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و آمریکا را نیز محکوم کردند. خبرگزاری فرانسه هم اذعان داشت: تظاهرات‌کنندگان ایرانی اشغال فلسطین از سوی اسرائیل را محکوم کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

خطیب نماز جمعه تهران: امت اسلامی اجازه فراموش شدن فلسطین را نمی‌دهد
آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای حضور در راهپیمایی روز قدس فراخوان دادند و شما به نایب امام زمان لبیک گفته‌اید، اظهارداشت: حضور ملت در راهپیمایی روز قدس این پیام را دارد که اجازه نمی‌دهیم که موضوع فلسطین که موضوع بین‌المللی اسلامی است، فراموش شده و تبدیل به موضوع عربی شود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر ششم تا دوازدهم تیر را تابلویی از حقوق بشر آمریکایی ترسیم کنیم، سخنی به گزاف نبوده، گفت: در ۶ تیر ترور مقام معظم رهبری، در ۷ تیر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ خدمتگزار و در رأس آنها شهید دکتر بهشتی، ۸ تیر بمباران شیمیایی سردشت، ۱۱ تیر شهادت شهید صدوقی و ۱۲ تیر سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی توسط ناو آمریکایی در ۶۷ اتفاق افتاد. خاتمی افزود: در تمام این حوادث مستقیم و غیرمستقیم آمریکا دخیل بوده، این حقوق بشر آمریکایی است. آنها باید خجالت بکشند که با این جنایات دم از حقوق بشر می‌ زنند. شعار می دهند اما خودشان مرتکب هستند. خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به مسئله حقوق‌های نجومی عنوان کرد: قصه حقوق‌های نجومی مسئله کشوری است، همه ذهن‌ها متوجه آن شده و رهبری هم در این باره تذکر دادند. مسئولان عزم خود را برای مقابله با این مسئله جزم کردند، به طور عمیق پیش رفته و در این باره به مردم گزارش دهند.

نظر شما