شناسهٔ خبر: 13708797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خودروسازان ملزم به جبران خسارت شدند

صاحب‌خبر -

در شرايطي که کيفيت پايين برخي قطعات به کار رفته در توليد خودروهاي داخلي باعث ايجاد مشکلاتي براي خريداران مي‌شود، براساس يک قانون جديد خودروسازان ملزم به جبران خسارت‌هاي وارده شدند. به گزارش ايسنا، مردم اطميناني به سالم بودن خودروهاي صفرکيلومتر توليد داخل ندارند به‌گونه‌اي که براساس نظرسنجي‌اي که سال گذشته در رابطه با «نيازها و خواسته‌هاي مشتريان ايراني از فرايند فروش خودروهاي داخلي» صورت گرفت، پاسخ‌دهندگان «سلامت» خودروي صفرکيلومتر خريداري شده را به عنوان يکي از دغدغه‌ها و خواسته‌هاي اساسي خود از خودروسازان داخلي مطرح کردند.اين وضعيت در حالي است که وزير صنعت، معدن و تجارت نيز چندين بار از پايين بودن کيفيت خودروهاي داخلي انتقاد کرده است.اين وضعيت در تدوين اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است

.در اين زمينه در ماده 25 اين قانون تاکيد شده است:» چنانچه به تشخيص مراجع مربوطه در قانون به علت عدم کيفيت تعميرات، سهل‌انگاري و يا استفاده از قطعات غير استاندارد توسط عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمايندگي مجاز، خسارتي متوجه مصرف‌کننده شود، عرضه‌کننده خودرو موظف به جايگزين کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دريافت وجه و جبران خسارت وارده است».

برچسب‌ها:

نظر شما