شناسهٔ خبر: 13647793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیز مرکزدرمان سرطان هفت طبقه در لرستان

خرم آباد -ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی مرکز درمانی سرطان هفت طبقه در لرستان تجهیز و راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا، کوروش ساکی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری افزود : طرح تحول سلامت جهش های بسیاری در حوزه بهداشت ودرمان استان ایجاد کرده است که در این راستا یک هزار و 620 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص داده شد.
وی بیان کرد : در این راستا بالای 55 درصد از هزینه ها کاهش یافته است و این در حاالی است که 6 درصد حوزه شهری و سه درصد حوزه روستایی هزینه درمانی پرداخت می شود .
وی اظهار کرد : در حال حاضر با اجرای این طرح جراحی قلب باز با مبلغ کمتر از سه میلیون ریال در استان انجام می شود .
ساکی گفت : مراکز بهداشت درمانی قدیمی و مستهلک هستند و در مقابل حوادث طبیعی اسیب پذیر هستند که در استان در سال گذشته 250 میلیارد رایل در این راستا هزینه شده است .
وی افزود : در حال حاضربخش های مختلف خدماتی و درمانی در بهداشت و درمان استان در حال تحول است.
وی اظهار کرد : بحث مقیمی پزشکان و ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم مورد پیگیری قرار دارد و حدود 150 میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است .
ساکی گفت : 112 تخت آی سی یو در لرستان به 195 تخت رسیده است و همچنین اورژانس هوایی به عنوان یک شاخص جهانی در استان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد : در این راستا میزان مرگ ومیر زنان باردار به زیر 40 درصد کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : همچنین در حاشیه شهرها 50 پایگاه بهداشتی و 20 مرکز سلامت راه اندازی و 315 نفر استخدام شد.
ر ئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود : در حال حاضر سه هزار دانشجو و 220 هیئت علمی در 10 دانشکده علوم پزشکی لرستان فعالیت دارند .
وی اظهار کرد : در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی و دارو سازی نیز در این دانشگاه فعال است
وی بیان کرد : دستیار تخصصی در چهار رشته در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در دو سال اخیر دارد و گام بزرگی از ارتقا سیستم آموزشی استان است .
ساکی گفت : بازنگری بر سیستم ها ی مالی 450 میلیارد ریال صرفه جویی داشته است و جهت توسعه درمان و آموزش استان استفاده شده است .
7274/6001

نظر شما