شناسهٔ خبر: 13632992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

تاکید دوباره سید حسن نصرالله/عزم راسخ ایران در حمایت از مقاومت

خبرگزاری شبستان: دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته سخنانی را بیان کرد که رسانه های غربی و سیاستمداران غربی در حالی نسبت به آن واکنش نشان می دهند که جمهوری اسلامی ایران بارها بر سیاست اصلی حمایش از مقاومت تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، روز گذشته سید حسن نصرالله — دبیر کل حزب الله لبنان — که به مناسبت چهلیمن روز شهادت شهید مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی می کرد، گفت: «بودجه حزب الله از ایران می رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می رسد، مانند موشک هایی که با آن اسراییل را تهدید می کنیم. از حضرت امام خامنه ای، دولت ایران و رییس جمهور آن به خاطر حمایت بی دریغ از ما در سال های گذشته تشکر می کنیم. ما حقوق ها را می پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم».

این اظهارات سید حسن نصرالله گویی برای رسانه ها و سیاستمداران غربی تازگی دارد و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها بر حمایت قاطع خود از گروه های مقاومت تاکید داشته است.

بنابراین گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بارها از سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرده اند که نمونه بیاناتشان به نماز جمعه در بهمن ماه ۱۳۹۰ باز می گردد که ایشان تصریح کردند:‌ هیچ ابایی ازگفتن این حمایت نداریم و به آن می بالیم.

علاوه بر این، علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری نیز در این باره گفت: حور مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران همراه با بیداری امت اسلامی به مبارزه با جریانات افراطی و تکفیری ادامه داده و خواهد داد که اگر نبود این پشتیبانی و حمایت‌ها، باید امروز با داعش، جبهه النصره و دیگر جریانات تروریستی وابسته، در بغداد و دمشق و پایتخت دیگر کشورهای اسلامی مواجه می‌شدیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز همواره بر حمایت از جریان مقاومت برای مبارزه با جریانات افراطی و تکفیری منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی تاکید داشتند که امیدواریم پیروزی امت اسلامی در همه صحنه‌ها محقق گردد .

همچنین در ابعاد اجرایی کشور نیز وزیر خارجه کشورمان بارها بر حمایت ایران از جبهه مقاومت تاکید داشته است.

این در حالی است که مهم ترین منبع و ماخذ برای شناخت اهداف و وظایف سیاست خارجی، قانون اساسی کشورمان است که در آن بر حمایت از مقاومت این گونه بیان شده است:‌

1. تلاش در جهت تشکیل امت واحد جهانی.

2. حمایت از مستضعفان در برابر مستکبران.

3. تامین منافع ملی و حفاظت از استقلال و حاکمیت ملی در عرصه بین المللی.

4. دفاع از سرزمین ها و حقوق مسلمانان.

5. دعوت به اسلام.

از آنجا که اصول و قوانین نظام انقلاب اسلامی، از آموزه های دین مبین اسلام سرچشمه می گیرد، جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری تاکنون، اهداف خود را بر برپایی حکومت اسلامی در ایران منحصر نکرده، بلکه خود را به آزادی و بیداری سایر ملل مظلوم جهان و حمایت از حقوق آنان مولف می داند. بر اساس تحقق عملی حاکمیت ملی، دولت به نمایندگی از تمام افراد مردم، موظف به ایفای «تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان» است. به همین دلیل، ضمن آن که «موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد»، در اعمال سیاست خارجی، «دفاع از همه مسلمانان را» باید وجهه همت خود سازد.

 

نظر شما