شناسهٔ خبر: 13627364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اسدیه: شبهای قدر بهترین زمان برای پذیرش توبه است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اسدیه مرکز شهرستان درمیان با بیان اینکه شب‌های قدر فرصت مناسبی برای شستشوی جان و دل انسانهاست، گفت: شب‌های قدر بهترین زمان برای پذیرش توبه به درگاه الهی و پرهیز از گناه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا حسینی جمعه شب در مراسم احیا شب قدر (نوزدهم ماه مبارک رمضان) در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر اسدیه افزود: در شب قدر درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است، باید از این شب های پرارزش به بهترین شکل بهره جست.
وی ادامه داد: این ایام فرصت خوبی است تا افرادی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته اند، با استغفار با خدای خود آشتی کنند، در شب قدر باید از همه قطع امید کرد و تنها به خدواند متعال توسل جوییم.
وی با بیان اینکه شب قدر فرصت عاشق خداوند شدن است، اضافه کرد: شب قدر فرصتی برای شکایت انسان از نفس خود به خداوند نیز است.
وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه رستاخیز دل و جان آدمی است و باید دستاورد خوبی از این ماه برای خود داشته باشیم، رمضان ماه پاکی و پیراستگی و آراستگی دل است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه تقویت و تحکیم انس با ولایت و امامت است که باید همه این ها را در شب های قدر به خوبی دنبال کنیم.
وی با تاکید بر کمک به فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان، گفت: بدون تردید یکی از مهمترین آموزه های دینی که قرآن کریم در موراد مختلف همواره بر آن تاکید داشته و مسلمانان را به آن توصیه کرده، کمک به نیازمندان و فقرا در جامعه است.
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین(ع)،مراسم احیا شب قدر اول که در روایات رسیده از امامان معصوم (ع) فضیلت آن از هزار ماه بیشتر است، در شهرستان درمیان با حضور گسترده مردم در مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌ های مذهبی و زیارتی برگزار شد.
در این آئین معنوی و روحانی که با حضور گسترده مردم در سراسر شهرستان برگزار شد، دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و ذکر استغفار قرائت و قرآن به سر گرفته شد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
2047/7556

نظر شما