شناسهٔ خبر: 13623005 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین معنوی شب های قدر در بقعه متبرکه احمدابن اسحاق سرپل ذهاب برگزار می شود

قصرشیرین- ایرنا- مسوول اداره اوقاف و امور خیریه سرپل ذهاب از برگزاری آیین معنوی شب های قدر در جوار بارگاه و بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تمهیدات صورت گرفته آیین معنوی شب های قدر در مسجدهای شهری و روستایی از شب نوزدهم تا 23 ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و خداجوی سرپل ذهاب برگزار می شود.
وی اظهار داشت: سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، تلاوت قرآن، آیین قرآن به سر گرفتن و مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت صمت و طهارت (ع) از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در شب های قدر است.
وی بیان کرد: آیین معنوی شب های قدر، همه ساله با حضور گسترده مردم مومن و روزه دار سرپل ذهاب با شکوه خاصی برگزار می شود که این امر بیانگر عشق و ارادت مردم این شهرستان مرزی به خاندان عصمت و طهارت است.
همچنین اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز با صدور اطلاعیه ای از برگزاری آیین معنوی شب های قدر با حضور مردم مومن و خداجوی در مساجد شهری و روستایی این شهرستان مرزی خبر داد.
مردم متدین گیلانغرب نیز از امشب نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد شهری و روستایی ، شب های قدر را پاس می دارند.
مردم شهرستان های غربی استان کرمانشاه در شب های لیله القدر از شب نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان همانند دیگر هموطنانمان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها با قرآن به سر گرفتن و ندای الغوث الغوت، برای آمرزش گناهان خود از خداوند متعال طلب مغرفت می کنند.
7079/8066

نظر شما