شناسهٔ خبر: 13619783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه چهارباغ:

اقدام رژیم آل خلیفه ،ملت های جهان را نگران کرده است

کرج-ایرنا- امام جمعه بخش چهارباغ استان البرز اقدام گستاخانه رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را برای ملت های جهان نگران کننده توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ بااشاره به اقدامات خشن و ضدانسانی آل خلیفه دربحرین گفت: مردم مسلمان و مظلوم بحرین سالهاست که تحت ظلم، تبعیض، بی‏عدالتی، تحقیر و اقدامات خشن و ضدانسانی آل خلیفه قرار دارند.
وی ادامه داد: گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده که با نادیده گرفتن نجابت مردم و با سوءاستفاده از سکوت معنادار سازمان‏های حقوق بشری به‏ویژه سران پرمدعای آمریکا و کشورهای غربی، هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار بیشتر بر ملت بحرین افزوده است.
محمدی گفت: بازداشت غیرقانونی شیخ علی سلمان و دیگر رهبران سیاسی و دینی بحرین در سایه سکوت مرگبار مجامع بین‏المللی، آل خلیفه را به گستاخی خطرناک دیگری سوق داد تا حریم روحانی برجسته و رهبر دینی شیعیان بحرین حضرت آیت‏الله شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار دهد.
وی اظهار داشت: رژیم آل خلیفه با تهدید وجود شریف آن عالم وارسته، تصورات نگران‏کننده‏ای را در اذهان عموم مردم منطقه و جهان اسلام و به‏ویژه مسلمانان بحرین به‏وجود آورد.
وی گفت: آنچه رژیم وابسته آل خلیفه و اربابان و حامیانش باید بدانند این است که با اهانت و تعرض به آیت‏الله شیخ عیسی قاسم، بازی فوق‏العاده خطرناکی را آغاز کرده‏اند که اگر با استمرار فشارها و اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد، سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن به‏عهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت داده و این بازی مرگ و زندگی را دامن زده‏اند.
حجت الاسلام محمدی درادامه با دعوت از مردم شریف وروزه دار برای حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس گفت: تا به امروز هیچ مسأله‏ای نتوانسته روز قدس را به فراموشی بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس باشکوه‏تر از سال قبل برگزار می‏شود. در سال‏های اخیر نقشه شوم و خطرناکی با هدف بر هم ریختن جهان اسلام از طریق جنگ‏های مذهبی و قومی از سوی دشمنان اسلام طراحی شده و در حال اجرا است.
وی بیان داشت:هدف راهبردی این توطئه خطرناک تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و تداوم حضور استعمارگران غربی در کشورهای اسلامی از طریق تضعیف محور مقاومت و به بن‏بست رساندن جریان بیداری اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‏که در شرایط کنونی مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه جهان اسلام و در راستای تغییر اولویت‏ها در جهان اسلام وارد عمل شده‏اند، روز جهانی قدس به‏خصوص امسال از اهمیت ویژه و راهبردی برخوردار است.
امام جمعه چهارباغ گفت: مسأله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملت‏های مسلمان قرار دارد.
محمدی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: دوران حکومت چهار سال و نه ماهِ امیرالمؤمنین(ع) از حساس‏ترین دوره‏های تاریخ اسلام است.
وی ادامه داد: امام(ع) برای برقراری عدالت و امنیت و حاکمیت اسلام و استقلال جامعه اسلامی و حمایت از محرومان و مبارزه بی‏امان با ظالمان، فاسدان، فتنه‏گران و توطئه‏گران، به جهاد عمیق و مستمر با ناکثین و قاسطین و مارقین مبادرت ورزیدواین دوران جزء درخشان‏ترین و آموزنده‏ترین ابعاد زندگانی و سیره و سنت آن‏حضرت است.
امام جمعه چهارباغ درادامه با اشاره به دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبرمعظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری دراین دیداربه تبیین چند حکمت از نهج‌البلاغه پرداختند.
وی ادامه داد: ایشان با اشاره به یکی دیگر از حکمت‌های حضرت علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه، به موضوع نگاه طعمه‌ای به مسئولیت برای رسیدن به ثروت و امتیازهای خاص پرداختند و گفتند: چنین نگاهی به مسئولیت که در واقع یک امانت است، موجب کوچک و حقیر شدن انسان خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد که رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.
محمدی گفت: ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه‌ی آن به اطلاع مردم رسانده شود.
امام جمعه چهارباغ درپایان از اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری تروریستها قدردانی کرد.
6155

نظر شما