شناسهٔ خبر: 13617035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محمد بن سلمان با رئیس شرکت فیس بوک دیدار کرد

تهران-ایرنا- محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در جریان سفر به آمریکا، با مارک زاکربرگ از بنیانگذاران و رئیس شرکت فیس‌بوک دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه شبکه سعودی 'العربیه'، هدف از سفر بن سلمان به آمریکا که در جریان آن با باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد، نزدیک‌تر کردن روابط دو جانبه، همکاری مشترک میان دو کشور عربستان و آمریکا و بحث بر سر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.
جانشین ولیعهد سعودی به دره سیلیکون در کالیفرنیا هم رفت و در آنجا با شماری از مسئولان شرکت‌های فناوری در چارچوب پروژه‌های چشم‌انداز 2030 سعودی و برنامه تحول ملی، دیدار کرد.
العربیه افزود: سفر بن سلمان شامل دیدار با مسئولان شرکت‌های غول پیکر از جمله «سیسکو»، «اوبر»، «6 فلاگز»، «3ام»، «داو کیمکال» و «سی وورلد» و مسئولان شرکت ‌های تکنولوژی از جمله «مایکروسافت» بود. با این شرکت توافقنامه تحول فناوری اطلاعات و پروژه‌های توسعه آموزشی امضا شد.
العربیه بررسی چشم‌انداز 2030 سعودی، استفاده از دستاوردهای شرکت‌‌ها، بهره‌مندی از شرکت‌های غول پیکر آمریکایی در برآورد کردن نیازهای سعودی و گفت‌وگو بر سر فرصت‌های شرکت‌های ملی در صادرات محصولاتشان به بازارهای جهانی را، از جمله اهداف سفر بن سلمان به آمریکا اعلام کرد.
شاهزاده سعودی در این سفر همچنین با شماری از مسئولان شرکت‌های نظامی، رئیس و اعضای شرکت‌های هواپیما سازی بوئینگ، ریپیون برای صنایع دفاعی و لاکهید مارتین، به صورت جداگانه‌، دیدار و گفت‌وگو کرد.
خاورم*1049**1275

نظر شما