شناسهٔ خبر: 13606911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در دانشگاه تهران برگزار میشود

برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بین المللی هولوکاست

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: رضا نظری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران عنوان کرد: نمایشگاه آثار برگزیده از دومین مسابقه بین المللی هولوکاست در دانشگاه تهران برگزار میشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، این نمایشگاه از تاریخ 1تیر تا 9 تیر 1395در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برپاست.

از برنامه های جنبی این نمایشگاه بررسی هولوکاست و موضوعات پیرامونی آن است که با دعوت از اساتید و صاحب نظران انجام خواهد شد.

هم چنین برنامه ای برای دعوت از مهمانان مختلف در طول برپایی نمایشگاه در نظر گرفته ایم که امیدواریم دانشگاه در خصوص ارائه مجوز همکاری لازم را داشته باشد.

معتقدیم دانشگاه محل تبادل آراء و بحث علمی در خصوص تحولات جهان است. دانشجویان انقلابی باید ساختارهای خودساخته باصطلاح جهانی را بشکنند و حرف نوی انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.

سوال اصلی دانشجویان این است که اگر به فرض هولوکاست نیز اتفاق افتاده، چرا مردم کشوری که هزاران کیلومتر دورتر از آن واقعه بوده اند و هیچ نقشی هم در آن موضوع نداشته اند، باید تاوان آن را پس بدهند؟

مطمئنیم این حرف با اقبال عمومی مردم، نخبگان و دانشجویان آزادی خواه جهان مواجه می شود.

پوستر این نمایشگاه اثر "زئون" هنرمند فرانسوی است که به موضوع صنعت هولوکاست پرداخته است.

این اثر رتبه نخست بخش کارتون دومین مسابقه بین‌المللی هولوکاست را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه این است که وی با نام مستعار از کشوری اثرش را ارسال کرده که بالاترین مجازات‌ها را در هرگونه بحث تردیدآمیز در مورد هولوکاست دارد، حبس از شش ماه تا شش سال در این کشور جریمه‌ای وحشتناک برای کسانی است که موقعیت رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازند.

البته جالب آن است که برخی ها این کشور را نماد آزادی در غرب نیز می دانند.

نظر شما