شناسهٔ خبر: 13598212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم

هشدارعضوشورای اسلامی علمای بحرین به آل خلیفه/ صبر مردم بحرین اندازه ای دارد

بیروت – ایرنا – شیخ « محمد خجسته» عضو شورای اسلامی علمای بحرین با هشدار به آل خلیفه در خصوص سلب تابعیت شیخ « عیسی قاسم» تاکید کرد: ملت بحرین مسلح نیست اما اگر شیخ قاسم اذیت و آزار شود، پاسخ این ملت برای دفاع از این عالم برجسته، مسالمت آمیز نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شیخ محمد خجسته در گفت وگو با پایگاه خبری العهد، خاطرنشان کرد: اوضاع بحرین بدتر و بدتر می شود زیرا دولت عادت ندارد هر صدائی را که خواستار حل مشکلات است، بشنود.
وی تصریح کرد: تظاهرکنندگانی که در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تجمع کرده اند همچنان تلاش دارند تحرکات آنها مسالمت آمیز باشد و حتی یک سنگ هم به سوی نیروهای امنیتی بحرین پرتاب نکرده اند.
شیخ محمد خجسته که 21 فوریه 2016 از کشور بحرین تبعید شده است، در عین حال به رژیم بحرین درخصوص هرگونه اذیت و آزار شیخ عیسی قاسم هشدار داد.
عضو شورای اسلامی علمای بحرین با بیان اینکه « هرگونه اذیت و آزار شیخ عیسی قاسم، تعرض به شرافت ، عقیده ودین ملت بحرین است»، گفت:اقدام جنون آمیز دولت آل خلیفه درسلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تحولی بسیار خطرناک بود.
وی افزود: آل خلیفه با تعطیل کردن شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2014 و بتازگی با تعطیل کردن جمعیت های اسلامی « الوفاق» و« التوعیه» وابسته به شیخ عیسی قاسم از همه خطوط قرمز تجاوز کرده است.
شیخ محمد خجسته تاکید کرد: رژیم آل خلیفه بر بحرانی شدن اوضاع بحرین اصرار دارد و خواستار هیچ راه حلی نیست تا جائیکه گفت وگوهای ملی هم با بن بست مواجه شده است.
عضو شورای اسلامی علمای بحرین خاطرنشان کرد: رژیم بحرین گاهی یک شورا و یا حمعیت را منحل و گاهی هم تابعیت یک شخصیت بحرینی را سلب می کند و بر ادامه حکومت استبدادی اصرار می ورزد و به خواسته های بیش از 80 درصد از مردم اهمیتی نمی دهد و واهمه ای هم از تعرض به شیخ عیسی قاسم یکی از رفیع ترین علمای بحرین ندارد.
وی تصریح کرد:هنگامی که ازعلت تعرض به شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت وی و تعطیل شدن جمعیت های اسلامی توسط رژیم بحرین سوال می شود، بلافاصله انگشت به سوی انگلیس و آمریکا نشانه می رود.
خاورم ** 1324

نظر شما