شناسهٔ خبر: 13592200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد 96 اعلام شد

رييس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان برگزاري آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1396 گفت: اين آزمون اواسط ارديبهشت‌ماه سال 1396 برگزار خواهد شد.

دکتر ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام خبر فوق افزود: آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته چندين سال بود که در بهمن‌ماه هر سال برگزار مي‌شد، اما با توجه به مشکلاتي که برگزاري اين آزمون در بهمن‌ماه براي داوطلبان و سازمان سنجش آموزش کشور ايجاد مي‌کرد، آزمون کارشناسي ارشد سال 1395 در ارديبهشت‌ماه اين سال برگزار شد.

وي افزود: اين آزمون در سال‌هاي آينده نيز در ارديبهشت‌ماه هر سال برگزار خواهد شد.

تغيير زمان برگزاري امتحانات دانشگاه صنعتي شريف

به دليل همزماني با شبهاي قدر؛ ساعت برگزاري امتحانات روزهاي 5 و 9 تيرماه دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف تغيير کرد.

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف، امتحانات ساعت 9 صبح روزهاي 5 و 9 تيرماه اين دانشگاه از ساعت 9 به ساعت 10:30 موکول شده است.

همچنين امتحانات ساعت 13:30 اين دانشگاه در روزهاي 5 و 9 تيرماه اين دانشگاه نيز به ساعت 14:30 موکول شده است.

انعقاد تفاهم نامه ميان دانشگاه علامه و دانشگاه دولتي داغستان

دانشگاه علامه طباطبايي تفاهم نامه همکاري علمي و آموزشي با دانشگاه دولتي داغستان امضا کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين تفاهم نامه با هدف تبادل استاد و دانشجو، برگزاري دوره هاي مشترک آموزشي، انجام پروژه‌هاي پژوهشي مشترک و برگزاري نشست ها و کنفرانس‌هاي علمي منعقد شد.

نادر نعمت اللهي معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي در اين جلسه گفت: اين دانشگاه در حوزه بين‌المللي طي 3 سال گذشته بسيار فعال عمل کرده و تفاهم نامه هاي همکاري خوبي با کشورهاي مختلف منعقد کرده است.

وي افزود: دانشگاه علامه طباطبايي براي اجرايي سازي اين تفاهم نامه در حوزه فرصت هاي مطالعاتي استادان، تبادل دانشجو، تعريف دوره‌هاي مشترک آموزشي و برگزاري پروژه‌هاي پژوهشي و نشست هاي علمي آمادگي لازم را دارد.

معاون وزير علوم:

واحدهاي بي مشتري آموزش عالي تعطيل مي شوند

معاون آموزشي وزارت علوم از طرح مديريت منطقه اي آموزش عالي خبر داد و گفت: مراکز آموزش عالي بي مشتري و دانشجو خود به خود تعطيل مي شوند.

مجتبي شريعتي نياسر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح آمايش آموزش عالي گفت: اين طرح اواخر سال 94 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شد که چند بند مهم اجرايي دارد که درحال پيگيري آن هستيم.

وي ادامه داد: در يکي از بندها، کشور به 10 منطقه آموزش عالي تقسيم بندي شده است. اين کار انجام و به تمام دانشگاه هاي کشور ابلاغ شده است.

معاون آموزشي وزارت علوم افزود: يکي ديگر از بندهاي آن طرح مديريت منطقه اي آموزش عالي است که مشغول کار در اين زمينه هستيم و اميدوارم بزودي اين طرح نهايي شده و مديريت منطقه اي آموزش عالي در کشور اعمال شود.

شريعني از ديگر مباحث طرح آمايش آموزش عالي به بحث ماموريت‌گرايي دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ماموريت گرايي دانشگاه ها در برنامه ششم پيش بيني شده است در ماموريت گرايي، دانشگاه‌ها معني جدي تر پيدا کرده و درسطوح ملي، فراملي، منطقه اي و محلي تعريف شده و بايد در راستاي طرح توسعه اي خود فعاليت کنند.

وي در ادامه به تدوين نظام جامع پذيرش سنجش دانشجو اشاره کرد و افزود: مقدمات اين طرح فراهم شده، همچنين طرح نظام جامع آموزش مهارتي در سند آمايش آموزش عالي پيش بيني شده و در دست بررسي است. معاون آموزشي وزارت علوم مهمترين بند سند آمايش را ساماندهي مراکز آموزش عالي عنوان کرد و افزود: تعدادي از مراکز آموزش عالي از استاندارد لازم برخوردار نيستند که ساماندهي خواهند شد.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر کوچک شدن دانشگاه پيام نور در طرح آمايش آموزش عالي نيز گفت: بحث ساماندهي مراکز دانشگاهي مشمول تمام زيرنظام ها از جمله دانشگاه پيام نور مي شود. منتهي به صورت تدريجي بايد کار را پيگيري کنيم.

شريعتي ادامه داد: البته بحث کوچک و يا بزرگ شدن نيست، بيشتر بحث اين است که مراکزي که توانايي، مشتري و يا دانشجو ندارند به طوري طبيعي تعطيل شوند و کسي اين تصميم را نمي گيرد اين مراکز خود به خود بسته مي شوند.

وي افزود: وقتي نظام آماري نشان مي دهد که از واحدي استقبال نمي‌شود شرط عقل حکم مي کند که آن واحد تعطيل شود.

گسترش همکاري انستيتو نفت فرانسه IFP با واحد علوم و تحقيقات

در نشستي با حضور نمايندگان انستيتو نفت فرانسه IFP در واحد علوم تحقيقات زمينه‌هاي همکاري‌هاي آموزشي و پژوهشي براي انعقاد تفاهم نامه تعيين شد.

به گزارش ايسنا، با حضور نمايندگان انستيتو نفت فرانسه IFP در واحد علوم و تحقيقات امکان گسترش همکاري‌هاي اين دو سازمان با انعقاد تفاهم‌نامه‌اي قوت گرفت. در نشست مشترک ميان مسوولان دانشگاه واحد علوم تحقيقات با نمايندگان انيستيتو نفت فرانسه IFP مقرر شد در گام نخست يک تفاهم نامه بين واحد علوم و تحقيقات و IFP مورد بررسي قرار گيرد. در اين تفاهم نامه خطوط اصلي همکاري در کليه زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي مشخص شده و در گام‌هاي بعدي براي هر مورد همکاري يک قرار داد جداگانه با توافق طرفين منعقد خواهد شد. IFP بزرگترين مرکز تحقيقات نفتي فرانسوي است که علاوه بر تحقيق در مسائل بالا دستي، پايين دستي، انرژي و محيط زيست، اقتصاد و مديريت داراي يک مدرسه بين المللي است که در سطح کارشناسي ارشد و دکتري با همکاري دانشگاه‌هاي مختلف جهان فعاليت مي‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما